En metallfjäder som misstänks användas för att spänna gashantaget på en jordfräs, ligger på en gul yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stålfjäder monterad på gashantag på en jordfräs, med synliga remhjul och gult chassi i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av jordfräsens öppna mekanism med remmar, hjul och en lös fjäder i fråga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprängskiss av en jordfräs som visar delar och komponenter numrerade för sammanställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Var tvungen att byta remmar på min jordfräs - plockade isär den och skulle beställa med det tog sin tid. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop den igen. förb...
Det är en ”fjäder” eller ståltråd som jag misstänker ska fjädra tillbaka gashantaget - men begriper inte hur den ska sitta. Nån vänlig mekare som vet?
Hittade en sprängskiss på nätet men den motsvarar inte exakt min maskin och den visar ju heller inte hur den ska fästas. Det är framförallt den rakare delen av fjädern som jag inte kan lista ut. Den böjda delen passar fint att haka i underdelen av armen/bygeln mellan de två ”hjulen” som ska anv för att spänna remmen. Men vart ska den raka delen fästas?
Svara till ”fräs är bättre än spade”.
 
J Jannevängman skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild] Hej
Var tvungen att byta remmar på min jordfräs - plockade isär den och skulle beställa med det tog sin tid. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop den igen. förb...
Det är en ”fjäder” eller ståltråd som jag misstänker ska fjädra tillbaka gashantaget - men begriper inte hur den ska sitta. Nån vänlig mekare som vet?
Hittade en sprängskiss på nätet men den motsvarar inte exakt min maskin och den visar ju heller inte hur den ska fästas. Det är framförallt den rakare delen av fjädern som jag inte kan lista ut. Den böjda delen passar fint att haka i underdelen av armen/bygeln mellan de två ”hjulen” som ska anv för att spänna remmen. Men vart ska den raka delen fästas?
Svara till ”fräs är bättre än spade”.
Jag har detsamma problem. Har du fått svaret. Kan du skiccka bild, hur det gär. Förlät mitt svenska spräk. Hoppas du förstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.