Hej,

Håller på med köksrenovering och elektrikern fick lite fria tyglar.

Ska sätta kakel på vägen men där finns nu en kopplingsdosa och kabel som sitter väldigt mycket i vägen.
Kopplingsdosan gås ner till ett eluttag för diskmaskin och elektrisk avstängning av diskmaskin.

Nu är den stora frågan hur jag ska få dit kaklet på ett snyggt sätt, ska jag anlita elektriker igen som får dra det på ett nytt sätt.
Tanken är att jag ska sätta gipsskiva över befintlig yta innan jag kaklar.

Några tips kring hur jag ska tänka?
 
  • Oavslutad köksrenovering med synliga rör och kablar, spacklade väggar, svart kran och arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ju rätt illa ut. Jag antar att det finns ett rörutlopp bakom dosan. Mer korrekt vore ju att spåra i väggen och dra ner ett rör. Innan man sätter upp skåpen. Klamringen ser inte dirkt proffsig ut. Var det verkligen en elektriker som gjorde det där?
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Ja tyvärr var det en elektriker eller två snarare. Överskåpen var inte där när de var här.

Ja det är ett rörutlopp bakom kopplingsdosan, den gick till den tidigare köksbelysningen.
 
Inte roligt, men montera bort bänkskåpet och låt en elektriker dra ned ett rör inne i väggen. Jag skulle nog vara lite tveksam att släppa in samme elektriker.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Feina ur för slang så är det lugnt sen
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Feina ur för slang så är det lugnt sen
Som okunning inom området, är detta något en elektriker kan fixa utan att behöva riva halva köket?
 
Kan du ju göra själv. Lätt som en plätt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.