K KristofferV1 skrev:
Det beror på vad du har ställt in. Har du appen kan du ställa in fördröjning eller ej. Men själva tanken är att man inte ska klippa när det regnar eller gräset är för blött
L Boba93 skrev:
Jaha okej, försökte starta den men det går alltså inte sålänge den tycker det regnar?
Prova torka av sensorerna och stäng av och på klipparen
 
  • Gilla
Peoplebeer
  • Laddar…
K KristofferV1 skrev:
Det beror på vad du har ställt in. Har du appen kan du ställa in fördröjning eller ej. Men själva tanken är att man inte ska klippa när det regnar eller gräset är för blött
Den hade kört fast så skulle bara starta den så den skulle köra hem men fick f1 då, har inte sett det tidigare 🙂
 
L Boba93 skrev:
Den hade kört fast så skulle bara starta den så den skulle köra hem men fick f1 då, har inte sett det tidigare 🙂
Tack för tips 🙂👍🏻
 
Hej Allihop.
Nu passerar vi nog 100 000 läsningar i denna tråden om några dagar. Jag hoppas den har gett, och fortfarande ger er, tips och trix. Jag har varit vansinnigt nöjd med min maskin. Tacka alla som bidragit och som bidrar framöver.
 
  • Gilla
Kalendern och 6 till
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Hej Allihop.
Nu passerar vi nog 100 000 läsningar i denna tråden om några dagar. Jag hoppas den har gett, och fortfarande ger er, tips och trix. Jag har varit vansinnigt nöjd med min maskin. Tacka alla som bidragit och som bidrar framöver.
Håller med, grym maskin för pengarna!
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Japp, 3e säsongen snart avklarad.
Enda större krånglet hittills är ett batteri och en laddare.

Hoppas tillverkningen av våra drömmaskiner återupptas, ser ingen anledning att titta på annan när denna tackar för sig.
Enormt prisvärd!
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
S SA6BTU skrev:
Japp, 3e säsongen snart avklarad.
Enda större krånglet hittills är ett batteri och en laddare.

Hoppas tillverkningen av våra drömmaskiner återupptas, ser ingen anledning att titta på annan när denna tackar för sig.
Enormt prisvärd!
Hittade du helt nytt batteri någonstans? Jag fick tag på ett begagnat via en dansk sida. Hittade inte sprillans nytt någonstans
 
Jag köpte pirat på Amazon men orginal finns i Sverige, googla la0001 så hittar du bla Clas Ohlson.
 
Tips är ju att köpa det större batteriet istället 2,9ah
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Om ditt batteri är helt urladdat går det väcka för övrigt, dumt o köpa nytt i onödan.

Processen är inte riskfri dock (gör man fel finns risk för brand bla.) så jag lägger inga instruktioner här, behöver någon veta hur så pm tack.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag är också väldigt nööjd med mina båda Landxcape. Har en 812 och en 790. Är mer nöjd med 812 då den känns smartare och är lite nättare. Synd att just den blev bortplockad från hyllan.
 
Min robot har börjat låta konstigt. Ett klickande ljud hörs. Verkar komma från främre delen av roboten. Något som vet vad det kan vara?
 
Låter nästan som om knivarna tar i någonstans
 
Min klippare lät så där när en gren fastnat i hjulet
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Ta en bild på undersidan och lägg upp.
 
  • Gilla
T-G-B
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.