Nej, ett sådant lågt däck kräver inte bygglov. Det behövs inget godkännande från grannen
 
  • Gilla
molle34
  • Laddar…
Stapla veden på ett par pallar o fäst sedan en presenning över.
 
D Bubblebubb skrev:
Fyndigt med vagn ovh släp men jag tänker en byggnad. Vad kan potentiella böter vara, 3-4000kr?
Du verkade ju inte bry dig om pengar så det är väl bara att köra om du inte redan gjort det 😂
 
B Byggprojektören skrev:
Du verkade ju inte bry dig om pengar så det är väl bara att köra om du inte redan gjort det 😂
O du verkar inte bry dig om tid =) Tråden var från 3-4 år sedan så han har nog redan kört =)
 
  • Gilla
Harri Czonstke
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Planen är ett mindre vedskjul på typ 4-6 kvm.
Byggnader som inte är avsedda att bo och vistas i kan vara bygglovsbefriade i vissa kommuner. Man behöver ju t ex inte bygglov för en lekstuga, en vedlår eller en hundkoja. Vedskjul borde också höra till den kategorin.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
P perarne123 skrev:
Vedskjul borde också höra till den kategorin.
Det kanske de borde men så är det inte.
Man får hålla sig till friggebodsreglerna så man kan bygga vedskjul stora nog att gå in i om man bor innom planlagt område om man inte vill söka bygglov.
 
F fribygg skrev:
Det kanske de borde men så är det inte.
Man får hålla sig till friggebodsreglerna så man kan bygga vedskjul stora nog att gå in i om man bor innom planlagt område om man inte vill söka bygglov.
Så om man bygger ett skjul under ståhöjd borde man inte behöva bygglov? Jag har bl a ett vedförråd som är ca en meter högt, det vore ju bara fånigt om man skulle söka bygglov för sån. Min granne har byggt ett litet "garage" till sin gräsklippare, en låda på ca en meter i kvadrat. Är det också bygglovspliktigt?
 
D
P perarne123 skrev:
Så om man bygger ett skjul under ståhöjd borde man inte behöva bygglov? Jag har bl a ett vedförråd som är ca en meter högt, det vore ju bara fånigt om man skulle söka bygglov för sån. Min granne har byggt ett litet "garage" till sin gräsklippare, en låda på ca en meter i kvadrat. Är det också bygglovspliktigt?
Du har rätt .
 
  • Gilla
perarne123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.