Jag har en kompis som ska åka till München för Oktoberfest för första gången. Har googlat fram att nedanstående officiella stein rymmer två långburk. Men då det är fest undrar man ju om det räcker med sju sådana eller om det ändå är bäst att köra 14 per kväll.

Känner inte hanses granne, men tydligen ska han bjuda. Det var nåt bråk om hans vardagsrum (tror jag, Lebensraum hette det på tyska) och han skulle i alla fall få några Nürnberglager eller nåt. Vill inte blanda mig i för mycket, men är detaljerna viktiga kan jag fråga henom.

Vill ju inte att polarn ska bli blåst, så vad säger ni, är sju stein lika bra som 14 långburk eller ska jag säga att han ska begära att få en balrogschnitzel också?
En vit ölsejdel med Oktoberfest-logotypen, datum för evenemanget i München 2023.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: @tommib, det går bra att bara kommentera datumformatet på steinen om man vill.
 
Redigerat:
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Fast, det finns ju tre varianter där den andra är ’klossmongo’ och den tredje är ’blockmongo’. I alla fall i den gudsförgätna del av världen där lilla jag uthärdar en bitter tillvaro.

Med tanke på att det är Byggahus vi är på passar nog de två sistnämnda väl in på klientelet som hänger här.

Då infaller sig frågan, om en dylik person står stilla för länge, krävs då bygglov?
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Då infaller sig frågan, om en dylik person står stilla för länge, krävs då bygglov?
Bara på egen tomt, att hänga på allmän plats är lovfritt
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
bonnier bonnier skrev:
Min farfar använde roundup 1912 på sin portvinstå, helt odugligt. Roundup är bara skräp för allt.
Fast Roundup lanserades först 1974. Glyfosat Upptäcktes dock 1950.
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Fast Roundup lanserades först 1974. Glyfosat Upptäcktes dock 1950.
Sen när är nån sorts fakta relevant i den här tråden.
 
  • Gilla
antett och 2 till
  • Laddar…
D
Men svara på TS fråga, hur hjälper det du skriver TS.

Att jag diskuterar i 15 inlägg att alla är odugliga och inte förstår att deras inlägg inte hjälper TS är förstås fantastiskt värdefullt för TS.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
F fribygg skrev:
Sen när är nån sorts fakta relevant i den här tråden.
Insekterna dör! Bina dör!
 
F fribygg skrev:
Sen när är nån sorts fakta relevant i den här tråden.
Va är inte allt i den här tråden fakta
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Insekterna dör! Bina dör!
Nej nej, jag har slutat tvätta bilen hemma på gården.
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Düsseldorff
Ok allt gick åt helvete behöver snabb hjälp!! Hur gräver jag snabbast ca 6 fot djupt, ca 168x52?? Asså panik snabb hjälp uppskattas !! !
 
  • Haha
djanlov och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ok allt gick åt helvete behöver snabb hjälp!! Hur gräver jag snabbast ca 6 fot djupt, ca 168x52?? Asså panik snabb hjälp uppskattas !! !
Då måste du ha marklov.
 
  • Haha
  • Gilla
djanlov och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ok allt gick åt helvete behöver snabb hjälp!! Hur gräver jag snabbast ca 6 fot djupt, ca 168x52?? Asså panik snabb hjälp uppskattas !! !
Har du bild?
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Har du bild?
Snuskgubbe!
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ok allt gick åt helvete behöver snabb hjälp!! Hur gräver jag snabbast ca 6 fot djupt, ca 168x52?? Asså panik snabb hjälp uppskattas !! !
Måtten är lite otydliga. Om du använder korrekta enheter får du bättre svar.
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Så mycket trams här!!
Äh, så mycket trams är det inte. På bukefalos.se stänger man trådarna och öppnar nya när de gamla är fulla.
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Snuskgubbe!
Vargjägare gräver gropen innan de skjuter och det bör väl gälla oavsett om det är ett svin eller nått annat som ska 6fot under jord?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.