Köpte mig en Garderna Sileno plus som ska klara 1600m2, min trädgård är 1000m2.

Jag följde gardernas video på youtube hur man installerar och allt fungerar som det ska men jag undrar ifall jag har satt guide wire rätt? De sa att sätta den såhär på videon men känns som att den ska vara MYCKET längre ifrån laddningsstationen.

(Röd laddning)
(Grön border)
(Brun guidekabel)

Ska jag dra guide kabeln runt huset och kanske i hörnet längst bort?
 
  • Flygbild över en fastighet med hus och markerade gränser. Objekt likt en häst syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror på hur noga du är att gräsmattan klipps jämnt.
Jag skulle dragit den till det bortresta hörnet för att kunna styra hur mycket olika delar av gräsmattan klipps.
Då kan du ställa in hur långt klipparen ska följa guiden olika gånger den går ut.

/M
 
  • Gilla
spuun och 1 till
  • Laddar…
downup downup skrev:
Köpte mig en Garderna Sileno plus som ska klara 1600m2, min trädgård är 1000m2.

Jag följde gardernas video på youtube hur man installerar och allt fungerar som det ska men jag undrar ifall jag har satt guide wire rätt? De sa att sätta den såhär på videon men känns som att den ska vara MYCKET längre ifrån laddningsstationen.

(Röd laddning)
(Grön border)
(Brun guidekabel)

Ska jag dra guide kabeln runt huset och kanske i hörnet längst bort?
ja, genom den trånga passagen och in i öglan längst bort!
 
M mgranbom skrev:
Det beror på hur noga du är att gräsmattan klipps jämnt.
Jag skulle dragit den till det bortresta hörnet för att kunna styra hur mycket olika delar av gräsmattan klipps.
Då kan du ställa in hur långt klipparen ska följa guiden olika gånger den går ut.

/M
Så den stora tråden om denna maskinen.. ska dra om kabeln imorgon :) Har 40 meter kabel kvar ska fungera. Tack
 
Dragningen av guidekabeln är inte korrekt.

Guidekabeln ska så långt som möjligt dras runt klippområdet, så ge dig på att dra om kabeln och låt den gå ända bort i högra delen av tomten.

Guidekablen används sedan av klipparen när den går ut för klippning, du kan ange olika längder klipparen ska köra längs kabeln och på så vis få ett bättre och jämna klippresultat.

När klipparen ska hem så "hoppar" klipparen på guiden och hittar på så vis snabbare hem till laddaren.
 
  • Gilla
downup
  • Laddar…
Tack för alla svar, beställde mer kabel för att kunna dra vidare. Antar att jag bara kan använda mig av dessa kopplingar med 3 ingångar och bygga vidare på guide kabeln
 
Ju färre kopplingar desto mindre risk för problem i framtiden.
Jag hade dragit ny guide hela vägen från laddstationen till bortre änden av klippområdet.

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.