Någon som testat Allbäcks linoljevax eller annat fabrikat som trägolvbehandling?
 
Verkar vara ett väldigt ovanligt sätt att behandla golv eftersom ingen svarar?
 
Uppdatering!

Jag tog tjuren vid hornen och provade Allbäcks linoljevax. Skillnaden i pris blev enorm. Som jämförelse skulle en behandling med Timberex golvolja kosta mig ca 6 000:- medan linoljevaxet kostade mig ca 1 000:-.

Som bonus vet jag med mig att mina barn inte kryper omkring på ett golv fullt av gifter utan enbart naturmaterial.

Blev väldigt nöjd med resultatet. Väldigt lättarbetat och ingen stress med att torka bort överflöd eller fylla på där träet sög mer. Rekomenderar denna produkt starkt!
 
  • Gilla
Sebbejerneck
  • Laddar…
Snurre Snurre skrev:
Uppdatering!

Jag tog tjuren vid hornen och provade Allbäcks linoljevax. Skillnaden i pris blev enorm. Som jämförelse skulle en behandling med Timberex golvolja kosta mig ca 6 000:- medan linoljevaxet kostade mig ca 1 000:-.

Som bonus vet jag med mig att mina barn inte kryper omkring på ett golv fullt av gifter utan enbart naturmaterial.

Blev väldigt nöjd med resultatet. Väldigt lättarbetat och ingen stress med att torka bort överflöd eller fylla på där träet sög mer. Rekomenderar denna produkt starkt!
Hej.
Är du fortfarande nöjd med golvbehandlingen?
Står med ett obehandlat golv och velar över vad jag ska göra?
 
S Smoketoomuch skrev:
Hej.
Är du fortfarande nöjd med golvbehandlingen?
Står med ett obehandlat golv och velar över vad jag ska göra?
Är också nyfiken på erfarenheter efter att det behandlade golvet använts ett tag och utsatta för smuts och slitage. Hur har det klarat sig? Är du nöjd? Jag har använt vit linoljevax på bord med mycket gott resultat och står nu i begrepp med att slipa ett par golv och skulle uppskatta input. Med vänlig hälsning,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.