Jag gissar också på kondens.
 
  • Gilla
Karin Fredriksson2
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Har du lagat mat? För om fukten inte kommer utifrån så lär den komma inifrån. Ett rimligt antagande är att du släppt in varm luft med mycket fukt i en kall lägenhet, lagat mat med mycket ånga och sen har bristfällig ventilation gjort att luften kondenserat.

Varför det blir fläckar just där kan bero på dålig isolering.

Kan det stämma?
Tack, det du skriver låter vettigt, men jag lagar mat varje dag,har alltid balkongdörren öppen, men kall lägenhet vet jag inte, men det låter som en bra förklaring.Jag ska framföra ditt antagande till hyresvärden på måndag.
 
O
K Karin Fredriksson2 skrev:
Tack, det du skriver låter vettigt, men jag lagar mat varje dag,har alltid balkongdörren öppen, men kall lägenhet vet jag inte, men det låter som en bra förklaring.Jag ska framföra ditt antagande till hyresvärden på måndag.
Med ”kall” så tänker jag främst kallare än det var ute. Det gör skillnad på 20 eller 25-30 grader. Dessutom har luften varit väldigt fuktig senaste dagarna vilket gör att den inte kan bära så mycket mera vatten.

Se till att vädra även efter matlagningen är klar så du får ut det mesta av den fuktiga luften så blir det nog bättre.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
O Ossian K Olsson skrev:
Se till att vädra även efter matlagningen är klar så du får ut det mesta av den fuktiga luften så blir det nog bättre.
Med det sagt kan det den här tiden på året vara bättre att hålla fönstret stängt när det är blött ute.
 
A
Något på våningen över gör att det blir blött i taket,
 
O Ossian K Olsson skrev:
Med ”kall” så tänker jag främst kallare än det var ute. Det gör skillnad på 20 eller 25-30 grader. Dessutom har luften varit väldigt fuktig senaste dagarna vilket gör att den inte kan bära så mycket mera vatten.

Se till att vädra även efter matlagningen är klar så du får ut det mesta av den fuktiga luften så blir det nog bättre.
Tack för tipset, men dörren står öppen och vi har vädrat, men det ser likadant ut, kommit en fläck till.
electroluxaren skrev:
Något på våningen över gör att det blir blött i taket,
Det är ingen våning över oss, bara taket
 
Finns det en vind ovanför? Läge att kolla där i så fall.
 
A
K Karin Fredriksson2 skrev:
Tack för tipset, men dörren står öppen och vi har vädrat, men det ser likadant ut, kommit en fläck till.

Det är ingen våning över oss, bara taket
vind , våning, tak, gud what so ever något där uppe ger dessa fläckar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.