M myrstack skrev:
Reagerade på det med. När man dessutom läser markvärme och sedan ser bilderna på tomten så får jag inte ihop det då det borde vara omöjligt att få ner så mycket slang där i marken. Något stämmer inte men iofs så kanske en väldigt kort markvärmeslinga förklarar det hela
I mäklarannonsen står det bergvärme (vilket är en typ av markvärme).
 
Zevv Zevv skrev:
Jag tycker det också var snyggt, men undrar ändå hur det kan kosta 92.000 kr att värma upp 221 kvm
Något stämmer inte. Enligt energideklarationen ska huset behöva 47 kWh/m² och år, dvs runt 10 MWh. Enligt samma deklaration var den uppmätta förbrukningen 20 MWh och i annonsen står det 33 MWh och en kostnad på 100' kr.
jag får i alla fall inte ihop siffrorna?
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Alltså ca 10 MWh för uppvärmning...
 
B
Orginalhuset är från 30-talet och det har varit under ombyggnad senaste åren. Det blev klart i våras om jag inte minns fel. Bor själv i området och har sett förvandlingen. Utsikten är det ju inget fel på men för den pengen skulle jag nog välja en annan sjötomt.
 
  • Tvåvåningshus med tegeltak, fönsterluckor, trädgård, höga barrträd, soligt väder, ser ut som skärmdump från mobil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Johan Sahlin och 3 till
  • Laddar…
Det kan väl ändå inte vara det huset?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det kan väl ändå inte vara det huset?
Verkar inte bättre.
 
  • Skärmdump från Google Street View som visar ett vitt fordon, träd och ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tvåvåningshus med tegeltak, balkong, två parkerade bilar framför, stenmur, grön häck, och soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvåvåningshus, tegeltak, grönskande trädgård, hög häck, parkeing, klar himmel, skärmdump från Google Street View.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt hus, trädgård, skräptunnor, bil, delvis molnig himmel, karusellvy från Google Street View och satellitbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt hus med stora fönster, parkerad bil och olika färgade soptunnor framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
B
Det är samma hus. Det äldre huset revs dock aldrig utan stommen är kvar. Min gissning är att det kostade mer att behålla orginalhuset än att riva och bygga nytt.
 
Fascinerande ändå hur olika prioriteter man kan ha. Hade jag köpt originalhuset hade jag inte lagt ned min själ och mina pengar på att ersätta det med en svart låda.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Fascinerande ändå hur olika prioriteter man kan ha. Hade jag köpt originalhuset hade jag inte lagt ned min själ och mina pengar på att ersätta det med en svart låda.
Inte ens för 10M i vinst?
 
Har kostat mer än 2 miljoner för att bygga det där. Såldes för 17.125 år 2020
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det kan väl ändå inte vara det huset?
så är det funkisvilla nu eller ska du ändra artikeln
 
Oj, det var verkligen ett förändrat hus. Och nog är det osynligt. Ursprungsversionen av huset syns inte alls.
 
A
A atomlab skrev:
Verkar inte bättre.
Lagt ny stenläggning på parkeringen oxå! Nåt är fel nånstans enligt mig!
 
Redigerat av moderator:
Hade jag köpt det där huset hade trädet bakom kåken rykt innan jag ens fått dit första flyttlådan. Den skymmer ju halva utsikten? Hur kan den inte rykt än?
 
M Mike Andersson skrev:
Hade jag köpt det där huset hade trädet bakom kåken rykt innan jag ens fått dit första flyttlådan. Den skymmer ju halva utsikten? Hur kan den inte rykt än?
Helt fel tänkt. Trädet är gammalt och vackert, ger säkert skön skugga och personlighet.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.