Får det inte att funka. Vattenfall. Har provat med att ta bort 2023 och KWH samt lagt det som är i kolumn C och D till A respektive B.
 
  • Skärmbild av ett Excel-kalkylblad som visar tidsstämplad data för elanvändning (kWh) per timme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Lägg också till en rubrik som det står i instruktionen på Timpriskollen på första raden så ska det fungera.

Dvs:
Excel-tabell med två kolumner: 'Datum' och 'Förbrukning'. Datum inkluderar tid, listar förbrukningsdata per timme.
 
JanneJanne123
Olle Bull Olle Bull skrev:
Vad jag förstått ska tiden som anges i Indata var i Sommartid (CEST). Mitt bolag, Uddevalla Energi, använder fortfarande Normalttid även under sommaren. Vore bra om man kan välja sommar/normal-tid i samband med uppladdning.
Det är en bra idé att lägga till i verktyget, jag ska försöka hinna med det så snart som möjligt.
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Lägg också till en rubrik som det står i instruktionen på Timpriskollen på första raden så ska det fungera.

Dvs:
[bild]
Tack, det funkar nu. Jag har en Calcyl från OpenOffice (Excel-kopia) och när jag sparade så hamnade datum och timme i olika kolumner.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vattenfall visar inte längre förbrukning per timme och dag. Bara månad. Så nu får man vänta tills månaden är slut för att veta hur mycket man förbrukat.. (eller kolla elmätaren)

Jag har tidigare kunna följa min förbrukning per timme, varför kan jag inte det nu?
De mätvärden som du kan följa på Mina sidor tillhandahålls av din nätägare. Har du ett elavtal med timpris kan du se din förbrukning timme för timme, har du ett elavtal med fast eller rörligt pris med månadsmätning kan du följa din förbrukning månadsvis.
För dig som även har Vattenfall som elnätsbolag har vi tidigare kunnat visa mätvärden per timme även för kunder som har ett elavtal med fast pris eller rörligt pris med månadsmätning. För att anpassa oss till rådande marknadsregler är detta justerat och du som inte har ett elavtal med timpris ser därför endast din förbrukning månadsvis.
 
R RPM2006 skrev:
Vattenfall visar inte längre förbrukning per timme och dag. Bara månad. Så nu får man vänta tills månaden är slut för att veta hur mycket man förbrukat.. (eller kolla elmätaren)

Jag har tidigare kunna följa min förbrukning per timme, varför kan jag inte det nu?
De mätvärden som du kan följa på Mina sidor tillhandahålls av din nätägare. Har du ett elavtal med timpris kan du se din förbrukning timme för timme, har du ett elavtal med fast eller rörligt pris med månadsmätning kan du följa din förbrukning månadsvis.
För dig som även har Vattenfall som elnätsbolag har vi tidigare kunnat visa mätvärden per timme även för kunder som har ett elavtal med fast pris eller rörligt pris med månadsmätning. För att anpassa oss till rådande marknadsregler är detta justerat och du som inte har ett elavtal med timpris ser därför endast din förbrukning månadsvis.
Hur blev det med detta tro? Jag såg det idag när jag ville läsa av per dag. Ganska dåligt av dem och hittat på någon text "rådande marknadsregler".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.