Kärade ner mig i vitmålat furugolv. Så det blev det när vi renoverade vardagsrummet.

Problemet nu är lacken som vi la ovanpå färgen. Det blir lätt märken i den, färgmärken om man säger som så. Kan komma från en leksak, det räckte att sonen kastade in en stövel på golvet så blev det ett svart märke. Allt stannar kvar och går inte att ta bort. Ska det vara så eller vad är galet. För så känsligt trodde jag inte att ett lackat golv skulle vara?!

Ni som vitmålat furugolv, har ni även lackat, eller bara målat? Vad är att föredra? Trodde golvet skulle bli tåligare med lack!?

Älskar mitt golv!! Tycker det är så snyggt, förutom alla märken som blivit nu...
 
Kan tillägga att vi använde Beckers Golvfärg V, halvblank och målade 3-4 ggr. Sedan ovan på det Beckers Golv Klarlack V, blank två varv.
 
Vi la nytt furugolv i vårt förra kök och målade det ljus/varmgrått med speciell golvfärg som enda ytskikt. Jättesnyggt! Märken som blev gick bra att gnugga bort. Dock såg hela golvet "kulhamrat" ut efter inlyttningsfesten med ca 45 pers varav hälften med stilettklackar. Men furugolv är ju mjuka och vi vande oss och såg det som fin patina..
 
A
kan tillägga att det finns en svamp från samma företag som gör galltvål som e oslagbar på svarta märken på golv.
 
Svarta märken efter skosulor och liknande försvinner lätt om man "suddar" bort dom med vanligt radergummi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.