Veckans Fredagshus är en läcker funkisvilla vid Järlasjön i Nacka. Villan fyller snart fyller 100 år, men har tagits väl om hand av sina ägare som har utvecklat den med känsla och hög kvalitet.

Du kan läsa artikeln här: Nästan osynligt funkishus med lyckad stilmix
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
har vart till salu länge
 
92.000 för att värma upp 221 kvm?
 
  • Gilla
ulfben
  • Laddar…
Här kommer en kommentar av den önskade typen!

Snyggt hus, där skulle jag gärna bott om jag haft (betydligt) mera pengar.
 
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
S Skyscraper skrev:
Här kommer en kommentar av den önskade typen!

Snyggt hus, där skulle jag gärna bott om jag haft (betydligt) mera pengar.
Jag tycker det också var snyggt, men undrar ändå hur det kan kosta 92.000 kr att värma upp 221 kvm
 
Häftigt hus. 92 000 i uppvärmningskostnad är inte att leka med, men tunna väggar och mycket fönster som antagligen inte är av senaste energiklass gör ju sitt till. Men kan man köpa ett hus för 29 mille så kanske det inte är ett problem.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Häftigt hus. 92 000 i uppvärmningskostnad är inte att leka med, men tunna väggar och mycket fönster som antagligen inte är av senaste energiklass gör ju sitt till. Men kan man köpa ett hus för 29 mille så kanske det inte är ett problem.
Jag tror faktiskt att det skulle vara svårt att räkna hem ett byte till mera energieffektiva fönster trots den i dagsläget höga uppvärmningskostnaden. Kanske avskrivningstiden kan bli rimlig om man väljer de billigaste polska PVC-fönster man kan hitta och gör jobbet själv!

:D
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
Otroligt fint ljus i huset.Grönskan utanför fantastisk.
Tror att dom som bott i huset inte har brytt sig om energianvändningen, går nog att kapa en del av dom 92” om man lägger ytterligare en mille på köpet.
En solcellsanläggning på det taket ger en del tillbaka.
 
Zevv Zevv skrev:
92.000 för att värma upp 221 kvm?
Det är ungefär vad vi värmer upp 1040 m2 för, och det var det senaste året när pellets var apdyra...
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
snyggt och trevligt
men för 29 miljoner finns betydligt annat bättre att välja på .
 
Snyggt synd det bara ligger i pestkusten
 
J jannebmw skrev:
Snyggt synd det bara ligger i pestkusten
J jannebmw skrev:
Snyggt synd det bara ligger i pestkusten
Svinpest?
 
Brutalt norrläge dock med inte jättemycket sol. Något krångligt att ta sig till huset. En del coola material och lösningar. Kul att dom håller på!
 
S Strontus skrev:
Häftigt hus. 92 000 i uppvärmningskostnad är inte att leka med, men tunna väggar och mycket fönster som antagligen inte är av senaste energiklass gör ju sitt till. Men kan man köpa ett hus för 29 mille så kanske det inte är ett problem.
Reagerade på det med. När man dessutom läser markvärme och sedan ser bilderna på tomten så får jag inte ihop det då det borde vara omöjligt att få ner så mycket slang där i marken. Något stämmer inte men iofs så kanske en väldigt kort markvärmeslinga förklarar det hela
 
J jannebmw skrev:
Snyggt synd det bara ligger i pestkusten
Ligger vid en sjö, ingen kust. Sämstkusten är värre, föredrar guldkusten :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.