Hej
Har flyttat till en lägenhet fullt installerad med Plejd

Nu har jag 2st Ikea Sonos "Symfonisk" högtalare kopplade till mitt surroundsystem.

Nu till frågan:
Jag skulle vilja kunna dimmra belysningen i dessa i plejdappen.

Det funkar ju inte att bara koppla dessa till Plejd SPR-01 (Smart Plug) eftersom den stänger av hela enheten.
Att köra allt via Google Home appen är inte heller ett alternativ då jag precis fått hela familjen till att kunna hantera Plejds App

Det finns ju en uppsjö "smarta" glödlampor. Ikea, Claes Ohlson etc..
Men hur gör man få att e.v kunna reglera dessa i Plejd App? -Om det ens går.

Jag skulle kunna tänka mig att koppla om allt mot Samsung Smart Home. Men det är inte kompatibelt med Plejd som jag förstår det.

Hatar att ha flera appar för att styra olika saker.
Vill ha det cleant och enkelt.
/Nicklas
 
Nikklo71 Nikklo71 skrev:
Hej
Har flyttat till en lägenhet fullt installerad med Plejd

Nu har jag 2st Ikea Sonos "Symfonisk" högtalare kopplade till mitt surroundsystem.

Nu till frågan:
Jag skulle vilja kunna dimmra belysningen i dessa i plejdappen.

Det funkar ju inte att bara koppla dessa till Plejd SPR-01 (Smart Plug) eftersom den stänger av hela enheten.
Att köra allt via Google Home appen är inte heller ett alternativ då jag precis fått hela familjen till att kunna hantera Plejds App

Det finns ju en uppsjö "smarta" glödlampor. Ikea, Claes Ohlson etc..
Men hur gör man få att e.v kunna reglera dessa i Plejd App? -Om det ens går.

Jag skulle kunna tänka mig att koppla om allt mot Samsung Smart Home. Men det är inte kompatibelt med Plejd som jag förstår det.

Hatar att ha flera appar för att styra olika saker.
Vill ha det cleant och enkelt.
/Nicklas
Att få in något annat än Plejd i deras app lär dessvärre vara helt kört. Så det blir nog Google Home, som du inte vill köra, eller Apple Homekit. Plejd är väl också kompatibel med Homey men då blir det både byte av app och inköp av en dyr pryl...
 
David Wallin David Wallin skrev:
Att få in något annat än Plejd i deras app lär dessvärre vara helt kört. Så det blir nog Google Home, som du inte vill köra, eller Apple Homekit. Plejd är väl också kompatibel med Homey men då blir det både byte av app och inköp av en dyr pryl...
Misstänkte det.. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.