Hej tänkte bygga en sorts hallmöbel med ca en meter bred pärlspont, på den monterar jag en hatthylla, en skohylla samt div krokar. Min fråga är hur man gör någon sorts ram (el dyl) runt pärlsponten så det ser snyggt ut, dvs att man inte ser ändträet på sidorna. Funderar ex på att sätta en hörnlist, alt någon sorts ram. Se bild för ett ungefär hur det ska vara, men jag vill att det ska vara smäckert, ramen får inte vara för framträdande (och det får inte bli för tekniskt avancerat). Det ska passa till en sekelskiftesvåning och ska målas med linoljefärg. Idéer?

Beige hallmöbel med krokar och en hylla, vertikala linjer, träutseende, för ytterkläder och hattar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Ta dig till en trävaruaffär och kolla vilka olika lister de har att välja på. Mycket enklare att se i verkligheten
 
  • Gilla
NizzeBygg och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Du kanske kan använda bröstlist till ram?
 
  • Gilla
Tolvan Tolvansson
  • Laddar…
T Tolvan Tolvansson skrev:
Hej tänkte bygga en sorts hallmöbel med ca en meter bred pärlspont, på den monterar jag en hatthylla, en skohylla samt div krokar. Min fråga är hur man gör någon sorts ram (el dyl) runt pärlsponten så det ser snyggt ut, dvs att man inte ser ändträet på sidorna. Funderar ex på att sätta en hörnlist, alt någon sorts ram. Se bild för ett ungefär hur det ska vara, men jag vill att det ska vara smäckert, ramen får inte vara för framträdande (och det får inte bli för tekniskt avancerat). Det ska passa till en sekelskiftesvåning och ska målas med linoljefärg. Idéer?

[bild]
Denna gjorde jag. Har kvar den såkallade ramen att fixa 😅
 
  • Vit hängande hylla med krokar på en grå vägg nära ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kaian86 skrev:
Denna gjorde jag. Har kvar den såkallade ramen att fixa 😅
Snyggt!!
 
  • Älska
Kaian86
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.