Nissens Nissens skrev:
Den blå tejpen är nästan värdelös. Den sitter inte speciellt hårt i plasten och det blir glipor efter ett tag. Finns ingen anledning att snåla på tejpen, den gröna är riktigt bra (SP). Kör den till allt är mitt råd.
inte min upplevelse allt varken tidigare eller nu.
Kan det vara så att byggmax köper in olika varianter?
 
Nissens
T TheGame skrev:
inte min upplevelse allt varken tidigare eller nu.
Kan det vara så att byggmax köper in olika varianter?
Nä, det var Etab:s tape, både den blå och den gröna. Den blå är sämre helt enkelt. Den gröna är en helt annan klass. Det finns ingen anledning att chansa. Jag har aldrig varit med om att den gröna inte biter, tvärtom. Flera här vittnar om samma sak…
 
U
Jag kör med Tescon Vana, den är blå.
Bästa jag testat (och dyrast ca 300kr för en 30m rulle). Har testat både T-flex, Tesa Seal och Tesa Seal Flex, men Tescon va mycket trevligare att både montera (flexiblare och tunnare) och lämnar tydligen 100år garanti på beständigheten. Helt omöjlig att få bort.

Utöver huset har jag använt det till att laga bilen och badringar.
 
  • Gilla
Anders243 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag kör med Tescon Vana, den är blå.
Bästa jag testat (och dyrast ca 300kr för en 30m rulle). Har testat både T-flex, Tesa Seal och Tesa Seal Flex, men Tescon va mycket trevligare att både montera (flexiblare och tunnare) och lämnar tydligen 100år garanti på beständigheten. Helt omöjlig att få bort.

Utöver huset har jag använt det till att laga bilen och badringar.
Ja, den är blå, men inte den typen man säljer till ångspärr, den är blå, men halvgenomskinlig. Den du använder är nog liknande den gröna skulle jag tro, alltså mycket bättre än den andra blå.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Utöver huset har jag använt det till att laga bilen och badringar.
Lite off topic, men... jag håller med och använder själv bra ångspärrtejp till att laga både uppblåsbara badleksaker samt läckande ovanmarkpooler. Så det finns ingen anledning till att hålla på med PVC-lim och lagningslappar länge (inte i alla fall till billiga badleksaker). Den gröna ETAB-tejpen och antagligen alla andra bättre tejper sitter som berget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.