Min Automover 220 har två områden den klipper med en smal passage mellan dessa. Senaste tiden fastnar den ofta, men inte alltid, i det större området och kör runt runt hur länge som helst längs begränsningskabeln (röd markering). Eftersom jag har en guideslinga (svarta strecket) från laddstationen så borde den ju hitta den och följa den tillbaka genom passagen. Det har fungerat bra men nu strular den lite ibland.

I går fick jag lyfta klipparen och parkera en bit från laddstationen, då hittade den rätt direkt.

Någon idé vad som kan hända och vad jag kan göra för att lösa detta? Om den inte hittar laddaren genom att följa begränsnignskabeln ska den väl söka efter guidekabeln?



Enkelt diagram över hus och laddstation, abstrakt, färgblock, text, schematisk representation, ingen skala, otydliga detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är guidekabeln hel?
 
Jag tror också att guide är trasig.
Finns i menyn någonstans att du kan låta klipparen följa guide ut för att testa om den är hel.
 
Tack för era svar. Jag ändrade söktiden för guidekabel till 0 och valde i menyn att testa att följa slinga in (tror jag det hette). Den körde direkt över guidekabeln och följde den tillbaka. Så den verkar fungera. och det fungerar ju nsätan alltid men ibland kör den runt runt enligt det röda området och bryter sig aldrig ur det beteendet.
 
Att ha söktiden för guiden satt till 0 minuter är att föredra. Då väntar den inte med att detektera guiden.
 
E etompau skrev:
Att ha söktiden för guiden satt till 0 minuter är att föredra. Då väntar den inte med att detektera guiden.
Ja, ska testa det. Vad bör jag ha för söktid för begränsningskabeln? Som du ser på skissen borde den ju hitta guidekabeln i båda områdena till slut...
 
Viktigt är att du sätter söktiden för guide till 0 minuter, då "hugger" den direkt på guiden när den passerar över kabeln. Har du ev. 10 minuter så kan klipparen passera över guiden i 10 minuter innan den låser fast på kabeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.