Jag undrar hur den här IKEA-proppen egentligen fungerar (eller är tänkt att fungera).

Man kan:

1) Skruva på pinnen/skruven/vredet i mitten, men jag märker ingen skillnad på när jag drar den max åt höger eller vänster när det gäller vattengenomsläppning

2) Trycka ner den helt, eller ha den halvvägs. I dagsläget måste jag ha den halvvägs för att vattnet ska rinna ner, men det resulterar i att den ibland lossnar med följd att det man vill sila åker ner i avloppet.

Förklara gärna för mig hur den fungerar eller är tänkt att fungera :)
 
  • Närbild av en våt rostfri diskho med vattendroppar och en synlig avloppssil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av en rostfri diskhon och avloppssil, droppar av vatten, lätt smutsig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruvar man inte isär den om man vrider på pinnen?
Jag har lärt mig att man trycker ner hela proppen i botten om vattnet inte ska rinna ut och drar upp den en liten bit när det ska rinna ut.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skruvar man inte isär den om man vrider på pinnen?
Jag har lärt mig att man trycker ner hela proppen i botten om vattnet inte ska rinna ut och drar upp den en liten bit när det ska rinna ut.
Ja det är så jag gör. Trodde dock att pinnen hade en funktionen också..? 🤔
 
Funktionen med pinnen är såvitt jag vet för att underlätta att dra proppen uppåt enbart.
Både för att återgår från stängt läge till öppet, men också för att kunna ta ut den helt så man kan rengöra ordentligt.
 
A Afterquake skrev:
Funktionen med pinnen är såvitt jag vet för att underlätta att dra proppen uppåt enbart.
Både för att återgår från stängt läge till öppet, men också för att kunna ta ut den helt så man kan rengöra ordentligt.
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.