Hej! Har precis hittat det här forumet där någon som kanske vill hjälpa mig..?

Har ett uppbilat ”hål” i källaren. Tidigare ägaren tänkte göra badrum, men jag vill bara ha det till ett förråd. Det har tidigare varit badrum men är nu utrivet, tomt och redo för att ”inredas” med hyllor, så när som golvet. Så till frågan: Det är idag fall på golvet som jag vill blir plant istället. Källargolvet är oisolerat och består bara av betong vad jag kan se.

Efter lite sökande är min plan att fylla hålet med lecakulor och gjuta igen med betong. Därefter prima golvet och sedan flytspackla. Funkar det? Hur flytspacklar jag bort fallet, eller löser det sig per automatik? Är nog en dum fråga, men har aldrig använt flytspackel. 🤓

TACK
 
Ja du fyller upp med Leca kullor , sen betong, prima golvet om de är fritt från färg och olja , sen bör du ha en laser för att se var högsta punkten ligger , finns något som heter nivåpinnar som du sedan klipper av i rätt höjd från högsta punkt och kanske i ditt fall 60cm mellan alla pinnar så är de bara att börja spackla . Blanda ut spacklet med Max rekommenderat vatten mängd sålde flyter ut lite iaf för dig, bra redskap att ha , murar hink , tand spackel spade på ett skaft , en bra vips så du kan blanda materialet gott, ingen liten skruvdragare med visp så att säga , kolla på youtube finns säkert filmer du kan kolla så får du lite hum om de iaf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.