Måste vara hormoner. Robotklipparna brukar ju para sig på hösten om de är frigående. Men med begränsningskabel så kan dessa fenomen uppstå. Ta ditt ansvar och kastrera den eller bygg ett ordentligt stängsel så du inte får en massa små problem på halsen framöver.
 
  • Haha
  • Gilla
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
Antingen är kabeln sönder, eller börjar transformatorn gå sönder.

Gör en ny testslinga och se om problemet kvarstår
 
Mi
K Karl-E skrev:
Förstår inte varför den beter sig så här, den tuggar sig längre och längre utanför slingan på vissa ställen. Vad kan vara fel?
Min har oxå betett sig konstigt sen uppdateringen tidigare i år. Den kör fast överallt och gräver ner sig.
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
@
M Micke7700 skrev:
Mi

Min har oxå betett sig konstigt sen uppdateringen tidigare i år. Den kör fast överallt och gräver ner sig.
Ja, den blir ofta sämre av nya uppdateringar. Sedan måste man vänta på en nyare uppdatering för att åtgärda de fel som den föregående uppdateringen skapade ..
 
Låter och ser ut som haveri i utväxlingen på hjulen. Jag har en likadan och har fått nya växellådor två ggr på garantin samt bytt en gång själv.
Lyft klipparen och snurra på hjulen. Om hjulen kommer i läge där motståndet är lågt är det garanterat plastdreven i utväxlingen som gett upp.
 

Bästa svaret

Det var mjukvaran, hade kommit en uppdatering som löste problemet. Skärmdump av webbsida med firmware-uppdateringslogg för robotgräsklippare, mobil vy, misslyckad nätverksanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.