B Bästerortarn skrev:
Alltså om du vill ha glasdörrar men tycker att klassiska läskkylar är för fula så tänker jag att det inte finns så många andra alternativ förutom det som nämnts i tråden och ....... vinkylar. Nu vet jag inte hur kallt vinkylar kan gå men dom bör väl kunna kyla ner till en 7-8 grader i.a.f.
Aj det är ju inte bra om det ska vara läsk. Har två grader i kylen då blir det bra!
 
Jag hade en kyl på altanen ett år, det var inga slingor i ryggen utan den kylde kompressorn via fläkt, låter som tusan, stod ute på altanen och hörde den i sovrummet med stängd dörr 5 meter bort.
Effektiv på att kyla med lät inge vidare.
Så köp inte någon sådan kyl som ska stå i en butik, om du nu inte hittar en som är tyst.

Svart kylskåp med glasdörrar, tomma hyllor, i ouppstädat rum med byggmaterial och färgburkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack alla för bra input, min drickakyl skall stå i pannrummet och bor med min nibe 12 kw värmepump, så lite högre ljudn är ok. glasdörrn för att det skall se lite trevligt ut, men tempen viktig - vill komma ned till 3 grader på mätaren i alla fall. vinkyl går bort då jag har ett skafferi med vin för lagring.
 
O olof63 skrev:
Tack alla för bra input, min drickakyl skall stå i pannrummet och bor med min nibe 12 kw värmepump, så lite högre ljudn är ok. glasdörrn för att det skall se lite trevligt ut, men tempen viktig - vill komma ned till 3 grader på mätaren i alla fall. vinkyl går bort då jag har ett skafferi med vin för lagring.
Om 5gr är acceptabelt. https://www.gaggenau.com/global/pro...ghts/Togglebox=manuals/Togglebox=accessories/
 
O olof63 skrev:
Tack alla för bra input, min drickakyl skall stå i pannrummet och bor med min nibe 12 kw värmepump, så lite högre ljudn är ok. glasdörrn för att det skall se lite trevligt ut, men tempen viktig - vill komma ned till 3 grader på mätaren i alla fall. vinkyl går bort då jag har ett skafferi med vin för lagring.
Om ljudnivån inte är ett problem så går Vestfrosten ner till +2.

/Höghus
 
Tack, låter den så mycket vs ett vanligt hemmaskåp alltså ? Måste jag kolla upp faktiskt, även från kållaren kan ju fläktljudet sprida sig all möjlig väg. Vestfrosten är inte det något OEM för Porkka eller är det bara elump att det hara samma modellbetdckning ?
 
O olof63 skrev:
Tack, låter den så mycket vs ett vanligt hemmaskåp alltså ? Måste jag kolla upp faktiskt, även från kållaren kan ju fläktljudet sprida sig all möjlig väg. Vestfrosten är inte det något OEM för Porkka eller är det bara elump att det hara samma modellbetdckning ?
Ja, mycket högt ljud. Ingen aning om det är normalt eller fel på vårt ex. Har ingen koll på släktskapet med andra fabrikat.

/Höghus
 
ok, jag kollar på OK q8 ochåterkommer :)
 
A
O olof63 skrev:
Tack, låter den så mycket vs ett vanligt hemmaskåp alltså ? Måste jag kolla upp faktiskt, även från kållaren kan ju fläktljudet sprida sig all möjlig väg. Vestfrosten är inte det något OEM för Porkka eller är det bara elump att det hara samma modellbetdckning ?
nä vestfrost är turkiskt numera men porkka är genuint finskt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.