Long time lurker, first time poster.

Min diskmaskin började larma på läckage och lång historia kort så kunde jag konstatera att det var vatten i botten på den. Den "damask" som jag ringat in på fotot verkar vara läckaget vad jag kan märka. Den är helt bucklig/frätt och så tunn att jag kunde trycka fingret igenom. Dock! Den klammern som håller den sitter som berget.
Kan man linda något runt som håller? Beställer man ny, vad heter det, och får tips hur man får av/på den?

Tacksam för hjälp!

Hittade:
https://www.byggahus.se/forum/threads/diskmaskinen-laecker-gar-att-fixa-sjaelv.346442/

Låter som att jag får köpa ny maskin? Denna är ca 9 år gammal.
 
  • Maskindelar, slangar, ledningar, mekaniska komponenter, inuti perspektiv, diffusa ljusförhållanden, orange markering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Använd en polygrip och nyp ihop de utskjutande delarna på klämman så brukar de lossa
 
  • Gilla
Karmalicious
  • Laddar…
A
K Karmalicious skrev:
Long time lurker, first time poster.

Min diskmaskin började larma på läckage och lång historia kort så kunde jag konstatera att det var vatten i botten på den. Den "damask" som jag ringat in på fotot verkar vara läckaget vad jag kan märka. Den är helt bucklig/frätt och så tunn att jag kunde trycka fingret igenom. Dock! Den klammern som håller den sitter som berget.
Kan man linda något runt som håller? Beställer man ny, vad heter det, och får tips hur man får av/på den?

Tacksam för hjälp!

Hittade:
[länk]

Låter som att jag får köpa ny maskin? Denna är ca 9 år gammal.
tråkigaste jobbet du behöver byta brunnen och troligen några slangar till som är i samma skick, rätt kul att de hållt så länge brukar inte bli äldre än 5 år
 
  • Gilla
Karmalicious
  • Laddar…
Jag rekommenderar inte att försöka täta det där genom att lägga något utanpå. Det är huvudvärk och fungerar sällan.🙁
 
  • Gilla
Karmalicious och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar alla. Jag inser att jag som näst köper mig lite tid och därför är det inte värt besväret. Det blir en ny.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
K Karmalicious skrev:
Tack för svar alla. Jag inser att jag som näst köper mig lite tid och därför är det inte värt besväret. Det blir en ny.
bra val för detta kommer att bli en surdeg när den väl börjar förfalla
 
  • Gilla
Karmalicious
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.