Kramla
Hej härliga forumet!

Behöver lite info om en betalning som ska göras på lördag till mitt konto.
Bakgrund ser ut som så att jag skall sälja en bil till en mindre bilhandlare och de har aviserat att göra betalning till mig med en tjänst som heter Zaver där en expressutbetalning görs till mitt konto.
Har aldrig hört talas om detta och undrar om det är något jag behöver tänka på, det är ett betydande belopp.

//Kramla
 
Det kommer säkert att funka, zaver är en betaltjänst just för sällanköp såsom bilar.
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Kräv kontantbetalning. Det är säkrast.
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
RoTe
T Thomas_Blekinge skrev:
Kräv kontantbetalning. Det är säkrast.
Funkar väl för 5000kr men bilar är ofta dyrare än så...

Jag sålde nyss till en handlare och fick betalt via handlarfinans där jag valde vilken bank jag hade och pengarna kom in på kontot direkt.
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Kramla
T Thomas_Blekinge skrev:
Kräv kontantbetalning. Det är säkrast.
Närmare 400 tusen i kontanter 😂
Känner spontat att jag får mer problem efter det med bank osv😅
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Det är som swish, dom gör en utbetalning till dig via zaver som erbjuder en sån tjänst för företag.
Trustly's roll kan jag inte riktigt förklara men exempelvis kivra använder trustly när man betalar sina Digitala räkningar. Så det är väll typ en mellanhand/knutpunkt för identifiering och bankärenden.

Så jag skulle inte vara ett dugg orolig.
 
  • Gilla
Kramla
  • Laddar…
Kramla
L Lutte skrev:
Trustly's roll kan jag inte riktigt förklara men exempelvis kivra använder trustly när man betalar sina Digitala räkningar. Så det är väll typ en mellanhand/knutpunkt för identifiering och bankärenden.

Så jag skulle inte vara ett dugg orolig.
Det låter bra, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.