Jag går i tankarna att bygga en carport åt min husvagn.
Då ytan bredvid den befintliga är begränsad, så vill jag gärna bygga den integrerad med befintlig carport.
Worst case, så får jag bygga en fristående.

Min tanke är att det ska se ut ungefär som min Paintbild visar, men jag vet inte hur jag ska lösa vattenavrinningen bäst.
Snörasskydd för att få bort anligg ifrån snön emot de högre taket är iallafall tanken.

Integrerar man hängrännan, eller fixar man nån plåt eller dylikt mellan de olika taken?
 
  • Husvagn parkerad utomhus, gul stuga, gröna träd, molnig himmel, katt framför, gräs och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Enkel ritning, två rektanglar under lutande linje, röd pil pekar neråt, vit bakgrund, konturbild, skissartad, ingen färg.
Kanske inte vad du vill höra men...

Gjorde lite av samma resa för några år sedan och det slutade med att riva allt och bygga en ny dubbelt så bred och högre. När vi väl började planera hur alla anpassningar skulle göras, hur vattenavrinning skulle lösas, markarbete osv osv så insåg man att det är mycket enklare att riva och bygga nytt enhetligt. Vi hade dessutom ett garage vid carporten som vi ville isolera och anpassa taket och allt åkte på tippen och byggdes nytt. Blev mycket bättre och troligen mindre arbete.
 
  • Gilla
Demolisten
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Kanske inte vad du vill höra men...

Gjorde lite av samma resa för några år sedan och det slutade med att riva allt och bygga en ny dubbelt så bred och högre. När vi väl började planera hur alla anpassningar skulle göras, hur vattenavrinning skulle lösas, markarbete osv osv så insåg man att det är mycket enklare att riva och bygga nytt enhetligt. Vi hade dessutom ett garage vid carporten som vi ville isolera och anpassa taket och allt åkte på tippen och byggdes nytt. Blev mycket bättre och troligen mindre arbete.
Det står även ett garage bredvid den carport som syns på bilden.
Taklutningen på den är sluttande åt samma håll som carporten, allt för att det ska blir svårt att hitta på en bra lösning :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.