Jag behöver lite guidning och eventuell information i hur man ska tackla ett problem vi haft där våra husbyggare inte utfört gjutning korrekt vilket resulterat i att vi fått laga runt 300 hål i vår betongplatta efter HTC slipningen.

det som behövt lagas är att små frigolitkulor har flutit upp till ytan och skapat små vita hål vilket blir väldigt i ögonfallande. Alla dessa hål har lagats med något som heter stenlim som kommer i 7 olika kulörer vilket gör färganpassning väldigt svårt om inte omöjligt.

De som gjöt plattan har både kapat all isolering på plattan och inte dammsugit upp efter sig innan gjutning vilket jag anser är källan till problemet.

Det stod med i anbudet från början att vi skulle ha ett HTC slipat golv och därmed tycker jag det borde finnas en del riktlinjer/instruktioner till hur man ska förbereda på bästa sätt.. hittar dock inget på HTCs hemsida och behöver mer kött på benen för att ta diskussionen med de som gjutit åt oss
 
Hur gick det? Formen ska vara helt ren och inget löst får förekomma däri. Om ni dessutom kommit överens om att det sks slipat betonggolv som färdig yta så är det självklarhet att dammsuga extra noga före gjutning. Kapar de cellplast i formen så flyter det som är kvar självklart upp till ytan. Entreprenören blir som du beskrivit det skyldig att felavhjälpa kostnadsfritt och åtgärd detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.