Hej!
Vilket självcentrerande borr skall köpas för att passa hål i skenor för 6,3mm euroskruv. Vill ju ha hålet centrerat. Alltså med mantel som passar precis i hålet för skenan och som borrar ca 5mm diameter för euroskruven….

Var köpa?

Tack på förhand!

Jan
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
A atomlab skrev:
Denna vecka [länk]
Vad är det där, ser ut som en blandning av birr och skriv, kan du förklara funktionen?
 
A atomlab skrev:
Denna vecka [länk]
Wow! Vilken koll! Men vad dyyyyyyrt 😅
 
E El-Löken66 skrev:
Vad är det där, ser ut som en blandning av birr och skriv, kan du förklara funktionen?
Bort med borrspets och centrumtapp med rätt mått för euroskruv och djupstopp för euroskruv.
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
T TIG-aren skrev:
Wow! Vilken koll! Men vad dyyyyyyrt 😅
Smakar det så kostar det. Men fina grejor. Vart i landet bor du och hur många hål pratar vi?
 
  • Möbelsammanfogning, borrskruvdragare, instruktioner, skruvar, montering, träbitar, verktyg, rörliga delar, hemmafix.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A atomlab skrev:
Smakar det så kostar det. Men fina grejor. Vart i landet bor du och hur många hål pratar vi?
Sthlm…. 6 skenor x 2 (6 lådor)
 
A atomlab skrev:
Men en bra borr med spets och tejp som djupaanslag alt dessa [länk] så kommer det gå gallant.
Tack för din stenkoll! Hittade Festoolborret på Amazon för 705 spänn….. kanske köper det ändå….. har en del Festool och HATAR skitprylar. Men kanske gå på ett 6,0 mm borr för att få centrummarkering, sedan köra 5,0mm med stopp?
 
Festools är en bra borr, men är det bara några få hål så kanske det går med en enklare variant

Tror de kallas vixbit overthere, fick några träffar på Amazon etc
 
M Mickebandsåg skrev:
Festools är en bra borr, men är det bara några få hål så kanske det går med en enklare variant

Tror de kallas vixbit overthere, fick några träffar på Amazon etc
Tack! Mitt problem är att jag inte ser dimensionerna på dessa borrar…. Måste vara fler än jag som skall montera Blums skenor med Euroskruvar 6,32 mm 😅. Borret skall tydligen vara 5mm
 
T TIG-aren skrev:
Tack! Mitt problem är att jag inte ser dimensionerna på dessa borrar…. Måste vara fler än jag som skall montera Blums skenor med Euroskruvar 6,32 mm 😅. Borret skall tydligen vara 5mm
Så noga är det inte. Skall man köra bara ett par skenor så går det lika bra med lämpliga försänkta skruv som förborras med 2 eller 3mm.
 
A atomlab skrev:
Så noga är det inte. Skall man köra bara ett par skenor så går det lika bra med lämpliga försänkta skruv som förborras med 2 eller 3mm.
Tack för ditt tips! 🥳👷🏻‍♂️…… tömde plånkan och köpte festool-borret! Nu vill jag sätta upp hyllor överallt 👍🏻😀
 
  • Gilla
atomlab och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.