Hej, jag vill göra så att ett lamputtag jag har på väggen kan ta två lampor istället för en. Och då samtidigt kunna styra (dimmra) dem båda separat. Min elektriker säger att det går om jag hittar ett "lamputtag med SEPARATA BRUNNTÄNDNINGAR". Någon som vet var jag kan hitta det? De var tydligen inte längre tillgängliga för honom hos sina grossister längre. Tack för hjälpen!
 
  • Mörk dörröppning i rum med vita väggar, sensorer eller knappar i övre hörnen, grönt "x2" märke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägguttagsdosa med två europeiska eluttag, smyckade med två små dekorativa objekt som liknar örhängen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit rund strömbrytare med dubbla knappar, isolerad mot ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jordade D-formade lamputtag slutade att tillverkas 2019, de ersätts av DCL-uttagen som introducerades 2009.

Det kan finnas butiker som har kvar jordade D-formade uttag på sina lager.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det kan finnas butiker som har kvar jordade D-formade uttag på sina lager.
Eldirekt.se säger sig ha dessa:

Vit dubbel vägguttag, onlineproduktsida, pris 99 kronor, "lägg i kundvagn" knapp, lagersaldo visas.

Annars finns även DCL som dubbeluttag:

Dubbel lampkontakt för vägg, vit, jordad, DCL, infällningsbar, 6A, 250V, köpknapp, prisangivelse, produktbeskrivning.

Edit: Tvåa på bollen...
 
Men har de länkade produkterna det som efterfrågas, separat tändning av uttagen?
Kan inte se det i texterna.
 
E etompau skrev:
Men har de länkade produkterna det som efterfrågas, separat tändning av uttagen? Kan inte se det i texterna.
Nej det är naturligtvis inte säkert, eller kanske inte ens troligt. Vet inte riktigt varför jag trodde det. 😳😳😳 Men uteslutet är det väl inte? Någon som vet säkert?
 
E etompau skrev:
Men har de länkade produkterna det som efterfrågas, separat tändning av uttagen?
Kan inte se det i texterna.
Därför att sådana här artiklars mest grundläggande egenskaper normalt inte beskrivs.
Man måste gissa sig till hur dom fungerar..
Patetiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.