Jag är lite förvånad att automower connect är gratis, men de säljer väl datan till alla möjliga eftersom det är så lyxövervakningskapitalistsamhället fungerar idag...

MEN det är rätt jävla dåligt att batteritiden går i kras när denna kart funktion är på också. Jag har en inspelning på kameran nu där en procent tickar ned med endast ett par sekunders mellanrum.

Jag blev lite förvånad när jag hade appen öppen och den hade stått parkerad i några dagar och det stod 100% batteri, skickade ut klipparen och smack så var den nere i 79% batteri.

Min layout är tyvärr dålig så att den tar väldigt lång tid på sig (dagar) att hitta till alla ställen så jag hade hoppats att kartfunktionen skulle vara värt det, men nu har den ju inte ens batteri att hinna överallt känns det som.

Och nej, jag har inte köpt en för svag maskin för vi är väl inom ramarna för vad den står att den skall klara av.

Funderar på att avaktivera connect och GPS och sedan säga åt den att köra längs guide kabeln i 5 minuter innan den börjar klippa så den får jobba bakifrån istället, men hittar inte den funktionen i denna nya appen längre... hoppas de inte tagit bort det på själva kontrollpanelen på klipparen. Suck!

PS. Har redan servat denna för att byta ut automower connect paketet. Det fungerade inte alls första året, och nu andra året så äter den batterierna istället.
 
C
E eobet skrev:
Jag är lite förvånad att automower connect är gratis
Du menar kanske att det inte är någon löpande abonnemangskostnad? För gratis är det inte, men det ingår 10 års abonnemang när man köper klipparen/Connect-tillbehöret, vilket man ju kan säga att man därmed har förbetalat. Återstår för övrigt att se om det verkligen blir 10 år för oss som har 2G/3G-versionen av Connect.

Du kan avaktivera Connect under Tillbehör-menyn på klipparen. Skulle testa det och se om det blir någon skillnad.
 
Det är nog första gången jag hör denna felbeskrivning.
Det viktiga här är är om klipparen har den klipptid som är angiven i manualen/tekniska spec.
Du skriver att batteritiden går i "kras", hur mycket minskar klipptiden menar du när connectfunktionen är aktiv jämfört med när den är avstängd?

Spontant tor jag kortets strömförbrukningen har liten påverkan på klipptiden, det som drar mycket ström är motorerna i maskinen.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.