Vi behöver verkligen en lövblås. Vi har inte orken till att räfsa ihop alla löv från vår jättestora lönn. Blåskraften är 7,2 N.
 
Varje år så ser mina armar ut som om jag har varit slagsmål med en katt då mina armar är sönderrivvna efter ha rensat häcken, med en lövblås skulle inte bara mina armar vara glada utan även men sambo som slipper kratt upp dessa kubikmeter med löv.
blåskraften i vidundret Husqvarna 120iBV är 7,2N
 
blåskraft 7,2N

Småbarnsförälder som anropar, har 1000m2 gräsmatta omgiven av en bok/ekskog och löven förmultnar väldigt långsamt så de måste bort. Undertecknad är klimatkämpe som köpt en lövblås med sladd som inte räcker till på långa vägar. Batteri vore perfekt!
Har elbil, elcykel, elutombordare, eltrimmer osv. men saknar batterikraft för de tyngre uppgifterna i trädgården!
 
Svar: Blåskraften är 7.2N

Motivering:

Med min 4000 kvm² stora trädgård full av löv och trädavfall på hösten behöver jag verkligen en Husqvarna 120iBV lövblås. Den gör trädgårdsskötseln effektivare och sparar tid. Dessutom bevarar den trädgårdens hälsa och skönhet. En ren trädgård ökar också min tillfredsställelse när jag sedan slappar framför brasan. Så, med tanke på allt detta, skulle jag verkligen förtjäna att vinna en Husqvarna 120iBV lövblås för att göra mitt trädgårdsarbete enklare och mer givande!
 
Svar: Blåskraften är 7.2N

Motivering:

En vinst av Husqvarna 120iBV skulle underlätta mitt höstarbetet i min gamla mors trädgård så att hon kan njuta av en löv fri gräsmatta.
 
Önskade mig en lövblås när jag fyllde år, tyvärr blev jag blåst på det o fick något helt annat.
Så denna hade varit fint att få.
Blåskraft : 7.2 n
 
Blåskraft 7.2N
Jag har precis köpt en 535ifr och är sjukt nöjd. Ska nu fortsätta med fler batterimaskiner.
Har precis pajat mitt knä så det skulle underlätta väldigt mycket med en Husqvarna 120iBV.
//Jesper
 
1. Vi har ett stort Magnolia träd som blommar jätte vackert på våren med massor av blommor. Men blommningen är kort o sedan trillar blommorna o vår gårdsplan ser istället förskräcklig ut. Därför hade en lövblås varit bra att ha.
Den skulle även komma bra till pass på hösten när löv från Linden o Björkarna ska samlas ihop.

2. Blåskraften på Husqvarna 120iBV är 7,2N.
 
Jag önskar vinna löv blås-sugen därför vi är granne med en fastighet med en avenbokhäck och har själva stensättning som behöver lövsugas.
Maskinen har en blåskraft på 7,2 N.
Bengt Johansson
bengt.hs.johansson@gmail.com
 
U Ulrika M.M skrev:
7,2 n varför jag ska vinna! Jo för att grannen som äger marken runt våra tomt har otroligt många träd som står nära tomtgränsen så det kommer mängder med löv nu på hösten från bla.Björk,lönn,ek. Och en massa andra trän. Med vänlig hälsning.
Mikael olsson
 
Blåskraften är 7,2N.

Jag har en helt underbara grannar som varje sommar klipper häcken mellan våra trädgårdar. Det hade varit så roligt att som ett bevis på uppskattning för att de sköter häcken städa upp höstlöven inte bara i vår utan även i deras trädgård.
 
1. Våran tomt är i princip omringad utav lövträd och buskar, så denna hade besparat många timmar och en sliten kropp.

2. 7,2N
 
1. Vi har över 18 träd + flera cypresser och buskar. En lövblås/lövsug hade underlättat enormt genom att kunna ta upp de löv, gräsrester och annat smått som är hopplöst att ta upp genom kvast och skyffel.

2. 7.2N är blåskraften.
 
1.Alla som svarar kommer på en massa användningsområden, blåsa löv,snö grus,rensa häcken efter klippning och blåsa av vatten på bilen. Naturligtvis kommer jag att använda lövblåsen till allt detta. Jag har dock inte sett någon som blåser sågspån. Vi har ett sågverk som vi sågar vårt eget virke på, det blir en hel del sågspån som lätt kan städas bort med den här lövblåsen.
2. 7,2N
 
T
Blåskraft 7,2N
Jag har insett att lövblås är "the shit" istället för den gamla plastkrattan som snart tappat hälften av alla tänder i jakten på alla löv som grannens träd fäller på vår tomt.
Den här lövblåsen hade med lätthet blåst över alla löv till grannen igen, eller kanske lite snällare ihop till högar som vi kan lättare slänga på komposten 😋
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.