Ser på det hela bra ut tillsammans med lite olika tanker från andra.
Dock är jag fundersam till tvättstuga mitt bland sovrummen. Samtidigt som det är praktiskt med klädvården nära sovrummen så utifall ni har smutsiga kläder ytterkläder etc så skall de släpas genom halva huset, dessutom så låter det alltid lite från tvättstugor även om man stänger dörren, är min erfarenhet i allefall.
 
Ljudfrågan har varit uppe i några inlägg och vi hoppas att genom vi isolerar mellanväggarna kommer att minimera problemen allmänt sett?

Garderobsväggen i stora sovrummet hoppas vi sänker ljudspridningen från köket ytterligare. Med tanke på ljud från tvättstugan för stora sovrummets del har vi ju badrummet emellan, däremot kommer kanske det ena barnrummet få lite ljud därifrån.. men jag hoppas som sagt att isoleringen i mellanväggen gör sitt till.. ?

Kul att tråden fortfarande lever, vi har dagen till ära undertecknat köpekontrakt för tomten så nu är processen igång på riktigt!! :D
 
Det där med isolering har jag klurat på när det kommer till vår sovrumsdörr.
Jag skall göra en skjutdörr och har fnulat en del.
Tänkte lösa det med att stoppa ljudisolering man har i båtat mellan "speglarna" i dörren....får de hur det blir.

Kul för er!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.