Har du gjort något moment själv eller har du hyrt in folk till alltihop?
 
Riktigt snyggt! Vad gick hela kalaset loss på?
 
Sjöolsa Sjöolsa skrev:
Är duk, AquaGuard. Drivs med hydraul. Kommer med konsoller som man kan lägga trädäck över för att dölja. Behövs ett "jack" i kortsidan för att få ner nivån på det.

[bild]
Är det en speciallösning de har med AquaGuard? Hittar inte det på Tjälldéns hemsida. Hittar AquaGuard på pahlen.se men oklart om de kan installera på västkusten. Bor strax utanför Göteborg så antar att Tjälldén är sådär sugna på att åka dit 🙂
 
H Hemmakatten_1 skrev:
Är det en speciallösning de har med AquaGuard? Hittar inte det på Tjälldéns hemsida. Hittar AquaGuard på pahlen.se men oklart om de kan installera på västkusten. Bor strax utanför Göteborg så antar att Tjälldén är sådär sugna på att åka dit 🙂
Tjälldén installera inget själva, jag fick rekommenderat poolbyggare i mitt område av dem. Ring deras support och få mer info, de är väldigt service-inriktade!
 
  • Gilla
joakimbrodd och 1 till
  • Laddar…
Sjöolsa Sjöolsa skrev:
Tjälldén installera inget själva, jag fick rekommenderat poolbyggare i mitt område av dem. Ring deras support och få mer info, de är väldigt service-inriktade!
Tack för tipset!

Snygg pool du grejat 😚
 
  • Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Snyggt! Vad slutade kalaset på?
 
  • Gilla
Jven och 1 till
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Snyggt! Vad slutade kalaset på?
Knappast under 1 miljon, därför får vi inte veta det. Mycket snyggt blev!
 
Snyggt - bra jobbat. Delar din erfarenhet med Bricmate angående att en del plattor är kass vid leverans. Dock inte i den omfattningen som du drabbades av på långa vägar. Vårt projekt körde vi förra våren/sommaren, och nu när allt börjar komma i ordning runtomkring är vi sjukt nöjda.
Är det Limestone Light grey du har oxå?

Ett lyxigt hus med veranda och utomhuspool under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit villa med röda tegeltak, pool, stenmur, trädäck, naturtomt, och solsängar i en lummig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
rampante rampante skrev:
Snyggt - bra jobbat. Delar din erfarenhet med Bricmate angående att en del plattor är kass vid leverans. Dock inte i den omfattningen som du drabbades av på långa vägar. Vårt projekt körde vi förra våren/sommaren, och nu när allt börjar komma i ordning runtomkring är vi sjukt nöjda.
Är det Limestone Light grey du har oxå?

[bild]

[bild]
Snyggt!
Våra plattor är Norrvange Light Grey.
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
Ser ut som att du lagt plattorna med fötter i sanden - du upplever inte att du får ner mycket grus/sand i poolen som blåser längs plattskarvarna/ickefogarna? Hörde om ngn annan som hade det problemet nämligen. Mitt ligger ju uppe på en trästomme en bra bit ovan mark, så jag har inte det problemet.
 
rampante rampante skrev:
Ser ut som att du lagt plattorna med fötter i sanden - du upplever inte att du får ner mycket grus/sand i poolen som blåser längs plattskarvarna/ickefogarna? Hörde om ngn annan som hade det problemet nämligen. Mitt ligger ju uppe på en trästomme en bra bit ovan mark, så jag har inte det problemet.
Nej inget alls, det är paddad stenmjöl föttern står på/i. Är bara luft mellan plattorna så att säga.
 
rampante rampante skrev:
Ser ut som att du lagt plattorna med fötter i sanden - du upplever inte att du får ner mycket grus/sand i poolen som blåser längs plattskarvarna/ickefogarna? Hörde om ngn annan som hade det problemet nämligen. Mitt ligger ju uppe på en trästomme en bra bit ovan mark, så jag har inte det problemet.
Hur har du lagt stenplattorna på regelstomme? Blev det stabilt? Har du någon bild/tråd på detta?
 
Varför inte lägga dem direkt på marken istället för besväret med fötter? Det har vi gjort i alla fall.
 
N ninjaharry skrev:
Hur har du lagt stenplattorna på regelstomme? Blev det stabilt? Har du någon bild/tråd på detta?
Altandäck under renovering nära en swimmingpool och hus, med verktyg och material, molnig himmel, sjöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
[bild]
Bytte ut trallbrädorna där fötterna hamnade. Höjd över mark är mellan 40 och 150cm under altanen
 
  • Gilla
AWS46
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.