Hej! Vi skulle vilja byta ut våra köksluckor och behålla stommarna, men hittar inte vilket märke det är på det nuvarande köket. Känner någon igen detta kök och kan hjälpa oss hitta tillverkaren? Tacksam för svar!
 
  • AE251BCC-E6E1-4158-9DA6-07615755C8F0.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen kökslåda, inredningsorganisatörer, matlagningsredskap, örter, träbänkskiva, modern design, förvaringslösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle kunna vara ett Electrolux sentens.
 
S
13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle kunna vara ett Electrolux sentens.
Instämmer i detta.
 
BirgitS
Electrolux Sentens och Marbodal kommer väl från samma fabrik och i så fall kanske det kan vara Marbodal också?
 
BirgitS
Den där mörka sockeln associerar jag med 80-talet så jag funderar på om det är stommar från 80-talet som sedan har fått nya luckor, lådor och handtag vid ett senare tillfälle av ett luckbytarföretag. Hade en granne som satte in så där väldigt stora handtag för kanske 15 år sen.
 
En bild på gångjärnen skulle nog kunna hjälpa. Jag får tankarna mot HTH. Känns som en generation tidigare än det HTH-kök vi satte in 2005
 
Handtagen klart IKEA , sen stämmer det inte med frontmontaget för IKEA: fronter på lådorna.
 
BirgitS
J jonaserik skrev:
Handtagen klart IKEA , sen stämmer det inte med frontmontaget för IKEA: fronter på lådorna.
Handtagen, förutom storleken, är väldigt lika de vi har och det köket kommer absolut inte från Ikea.
 
Då är det fler företag med den typen av handtag, mina är IKEA modell Vinna och bra att ta tag i, ingen snutjulle då.

Edit har inte den längden som är på TS skåp
 
BirgitS
Om jag inte är helt ute och cyklar är lådorna från hettich, vilket både Ikeas förra serie faktum hade samt vårt sentens från 2006.
Ikeas faktum hade dock rektangulära plastbrickor på sidan, medans sentens har spetsiga.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Julia.M skrev:
Vi skulle vilja byta ut våra köksluckor och behålla stommarna, men hittar inte vilket märke det är på det nuvarande köket.
Behöver du veta det? När vi bytte luckor hade vi en salig blandning av nya IKEA-stommar och gamla befintliga av okänt fabrikat. Vi "tog hem" en "mätgubbe" från ett luckbytarföretag. Han hade med sig ett antal exempelmaterial och vi valde utseende och färg (bestämt redan tidigare). Han gick runt och mätte, kliade sig i huvudet, antecknade och mätte lite till.

Efter kanske ett par timmar var han klar och någon månad senare anlände ett stort gäng platta paket. Jag var väldigt glatt överraskad när allt var i perfekt skick och passade perfekt.

Välkommen till forumet!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Behöver du veta det? När vi bytte luckor hade vi en salig blandning av nya IKEA-stommar och gamla befintliga av okänt fabrikat. Vi "tog hem" en "mätgubbe" från ett luckbytarföretag. Han hade med sig ett antal exempelmaterial och vi valde utseende och färg (bestämt redan tidigare). Han gick runt och mätte, kliade sig i huvudet, antecknade och mätte lite till.

Efter kanske ett par timmar var han klar och någon månad senare anlände ett stort gäng platta paket. Jag var väldigt glatt överraskad när allt var i perfekt skick och passade perfekt.

Välkommen till forumet!
Så gjorde vi också i förra huset 🙂 Det är värt att ta in flera offerter, de hade rätt stor variation på priset.
 
Man behöver inte veta vilket märke det är. Novaflex har återförsäljare som mäter på plats år dig.
 
nikasp
Jag fick totalt överjäkligt bra service av Härjedalsköks säljare/”mätgubbe” när jag behövde en enda liten lådfront till huset vi köpte 2015. Propsade på att komma ut och mäta och körde ut luckan. Tror jag gav 600 för hela alltet. Och nu skulle jag absolut köpa av dem om det skulle bli aktuellt att byta rubbet.

https://harjedalskok.se/
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.