hej, jag drog fram diskmasinen i min nya lägenhet o hittade stora hål i skåp o kanalen för ventilationsrör mm
Kan det vara asbest nåt av det ni ser på bilden
det är ett platsbyggt originalkök från 59 så lite konstigt att det är ett hål där?

mvh
Mia
 
  • Skadad vägg med avslöjad isolering och konstruktion, tecken på förstörelse eller förfall, mörk öppning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vita ser ut som gips av något slag, kanske spackel också.skägget som hänger ner vette fåglarna, hur sitter det fast ?
 
BirgitS
B Miiia skrev:
det är ett platsbyggt originalkök från 59 så lite konstigt att det är ett hål där?
Diskmaskinen fanns ju inte där från början så någon har vid något tillfälle tagit bort ett skåp för att få dit diskmaskinen och då har man tydligen råkat skada den där skivan som finns där. Sätt upp en ny skiva för om du är orolig för asbest. Det som är bakom är väl ett utrymme för stammarna och det ingår inte i lägenheten.
 
P
Jag har inte doktorerat i asbest. Däremot finns det en hel del bilder här på forumet och på internet i stort, speciellt om man söker på "eternitkanal".
Kanske kan du på så vis göra en första bedömning innan du övergår till fas 2?
 
  • Gilla
bertt
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det vita ser ut som gips av något slag, kanske spackel också.skägget som hänger ner vette fåglarna, hur sitter det fast ?
kanalen är som en fyrkantig del som sticker ut i väggen i hörnet från golv till tak och jag tror att det är rör för ventilation i, för mot taket till, ii överskåparna, så går en ventilationskanal från fyrkanten till fläkten o den är det asbest i, det vet jag-
 
Det stämmer säker som du säger, väldigt konstigt att de inte fixade väggen när den gick sönder
BirgitS BirgitS skrev:
BirgitS BirgitS skrev:
Diskmaskinen fanns ju inte där från början så någon har vid något tillfälle tagit bort ett skåp för att få dit diskmaskinen och då har man tydligen råkat skada den där skivan som finns där. Sätt upp en ny skiva för om du är orolig för asbest. Det som är bakom är väl ett utrymme för stammarna och det ingår inte i lägenheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.