BirgitS
M MMLG skrev:
Så tacksam! Jag kommer ha lilla på halvtid så tänker att jag sover i hans rum och annars med honom. Så det inte blir för mycket plats som tas upp. Så 1,20 säng. Viktigaste för mig är att de känner att de får sina rum 😊
Det som jag var inne på och som Ullet ritade med att halvera sovrummet tror jag inte fungerar med 120 cm bred säng. Hur gamla är barnen och hur länge har du tänkt att ni ska bo där?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det som jag var inne på och som Ullet ritade med att halvera sovrummet tror jag inte fungerar med 120 cm bred säng. Hur gamla är barnen och hur länge har du tänkt att ni ska bo där?
De är 5 och 10. 10 åringen är på heltid så drömmen är ju såklart att han ska få plats med sin gamingdator och säng. Den yngsta är bara exalterad på ett nytt rum. Vet inte alls hur länge vi kommer bo där men iaf 2 år. Kan göra byggförändringar bara det inte är något som drar ner värdet. Jag är bara nöjd att förskolan och skolan är precis bredvid. Sen bodde vi i ett hus på 3 våningar innan så de är ju vana vid yta men hoppas att kunna göra de så mysigt som möjligt för dem. Sen tycker jag om mindre men 10 kvm till och mer förvaring skulle jag inte tackat nej till 🫣 men livet..
 
RoTe
Man får otroligt mycket mer yta om man har en upphöjd/loftsäng. T.ex. kan man då ha gamingdatorn under sängen. Det finns även sängskåp som man fäller undan sängen i när den inte används.
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Man får otroligt mycket mer yta om man har en upphöjd/loftsäng. T.ex. kan man då ha gamingdatorn under sängen. Det finns ägen sängskåp som man fäller undan sängen i när den inte används.
Det har jag inte ens tänkt på! 🤩
 
M MMLG skrev:
Det har jag inte ens tänkt på! 🤩
Du gav mig världens idé! Kanske skulle man kunna låta sovrummet vara och bygga så i vardagsrummet så förstör man inte ljuset. Då får lilla sonen det som säng med leksaker etc under!!
 
  • Modernt vardagsrum, vit inredning, trägolv, cirkelformat soffbord, inbyggd bokhylla, konstverk, ljus och öppet utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
M MMLG skrev:
De är 5 och 10. 10 åringen är på heltid så drömmen är ju såklart att han ska få plats med sin gamingdator och säng. Den yngsta är bara exalterad på ett nytt rum. Vet inte alls hur länge vi kommer bo där men iaf 2 år. Kan göra byggförändringar bara det inte är något som drar ner värdet. Jag är bara nöjd att förskolan och skolan är precis bredvid. Sen bodde vi i ett hus på 3 våningar innan så de är ju vana vid yta men hoppas att kunna göra de så mysigt som möjligt för dem. Sen tycker jag om mindre men 10 kvm till och mer förvaring skulle jag inte tackat nej till 🫣 men livet..
Då hinner även den yngsta börja skolan och kanske inte längre accepterar att sova med en förälder.

Det är också så pass stor åldersskillnad att det nog bör vara ljudisolerat mellan rummen, dvs. inga väggar som inte går upp till taket eller hela vägen fram väggarna. Det kanske är svårt att dela av sovrummet då med tanke på hur fönstret ser ut.
 
BirgitS
M MMLG skrev:
Du gav mig världens idé! Kanske skulle man kunna låta sovrummet vara och bygga så i vardagsrummet så förstör man inte ljuset. Då får lilla sonen det som säng med leksaker etc under!!
Det kan vara besvärligt att ha ett barn som lägger sig tidigt i samma rum som köket och soffan.
 
Beroende på ålder på barnen kan det här bli en bra lösning om man kör på Ullmans planlösning för att rummen inte ska kännas så minimala.
Modern sovrum, våningssäng, träpanel, minimalistisk design, affischer, fönster, leksak på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Verkligen! Hoppas rummet är tillräckligt stort för det!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Då hinner även den yngsta börja skolan och kanske inte längre accepterar att sova med en förälder.

Det är också så pass stor åldersskillnad att det nog bör vara ljudisolerat mellan rummen, dvs. inga väggar som inte går upp till taket eller hela vägen fram väggarna. Det kanske är svårt att dela av sovrummet då med tanke på hur fönstret ser ut.
Ja, du har rätt. Den stora pratar med andra när han spelar och det låter en del..
 
K
H Hans G2 skrev:
Beroende på ålder på barnen kan det här bli en bra lösning om man kör på Ullmans planlösning för att rummen inte ska kännas så minimala.
[bild]
Det där såg bra ut, vad hade du för sökord för att hitta det fotot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.