Hej!

Jag har en gammal balkong där, vad jag tror, översta lagret håller på att lossna. Balkong är från ~30 talet när huset byggdes och oklart vad mera som har gjorts med den sedan dess.

Vit byggnad, balkong, blå himmel, gröna träd, fönster, solbelyst, nedhängande växtkrukor, skuggor, avskalad färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Övergivet uterum med skadat golv och vägg, utspridd grus och skräp, intill gröna växter och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av förfallet trappsteg med rostigt räcke, trasig betong och synlig förstärkningsjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min fråga: Är det troligt att det bara är att riva upp det översta lagret och lägga något nytt (vad?) eller behövs det större ingrepp? Översta lagret (några centimeter) går relativt lätt att ta loss med handen / kofot och där under verkar det vara något mycket mera stabilt.
 
A
C Chria_ skrev:
Hej!

Jag har en gammal balkong där, vad jag tror, översta lagret håller på att lossna. Balkong är från ~30 talet när huset byggdes och oklart vad mera som har gjorts med den sedan dess.

[bild][bild][bild]

Min fråga: Är det troligt att det bara är att riva upp det översta lagret och lägga något nytt (vad?) eller behövs det större ingrepp? Översta lagret (några centimeter) går relativt lätt att ta loss med handen / kofot och där under verkar det vara något mycket mera stabilt.
Ja du det där såg inte roligt ut! r nog bara att bila bort all betong och be en smed komma att byta ut järnen som är gravt rostangripna, Betongen har tagit mycket stryk av väder vind och år. För att få en säker balkong behöver allt fixas.
 
  • Gilla
klosp11
  • Laddar…
HELTOR skrev:
Ja du det där såg inte roligt ut! r nog bara att bila bort all betong och be en smed komma att byta ut järnen som är gravt rostangripna, Betongen har tagit mycket stryk av väder vind och år. För att få en säker balkong behöver allt fixas.
Hej!

Tack för svar! Nej, det ser inte så roligt ut men jag är det verkligen så illa allt behöver göras om? Hjälper det om man rensar upp lite till och tar några fler bilder för att få en bättre bild på hur det ser ut?

Mvh
/Christian
 
A
C Chria_ skrev:
Hej!

Tack för svar! Nej, det ser inte så roligt ut men jag är det verkligen så illa allt behöver göras om? Hjälper det om man rensar upp lite till och tar några fler bilder för att få en bättre bild på hur det ser ut?

Mvh
/Christian
Tyvär är det den bittra sanningen! Vart på balkonger som sätt mycket bättre ut, men när man satt bilmaskinen i betongen har den blivit som grus, när betongen blivit bortbilad så har man blivit rädd för hur dålig järnkonstruktionen varit! Jag skulle inte chansa i det läget!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.