Blåskraft 7,2 N.

Vi har gått i tankarna om att köpa en lövblås för att underlätta att blåsa ur hängrännor
 
Blåskraft 7,2 N

önskar mig en lövblås då en ny står på inköpslistan eftersom alla verktyg och maskiner m.m. som man behöver för ett hus blev kvar hos exmannen vid skilsmässan så har massor som behöver handlas och ekonomin är redan påfrestande som ensamstående mamma med ett renoveringsobjekt till hus.
 
1. Grannens (läs kommunens) träd i tomtgräns är ett rent helvete varje höst. Eller rättare sagt är dess löv det. Gräsmattan bokstavligen dränks i skiten och det tar ju flera år att räfsa upp för hand.
Nej, en lövblås hade suttit som en fläskläpp så jag kan blåsa tillbaks möget till kommunens egna mark igen.

2. 7,2N

Tack!
 
Allt som underlättar arbete så man får mycket gjort är av intresse för mig så jag kan lägga så mycket tid som möjligt på barnen!

7,2N
 
1. Säcken till gamla lövblås/sugen gav upp och jag fick allt uppsamlat på mig. Det vore toppen med en trådlös för att enkelt ta hand om både tomt och tak.
2. 7.2N
 
1. Blåskraft 7.2 N (vilket jag i ärlighetens namn inte har en aning om vad det betyder men gissar är riktigt bra med tanke på produktens pris)
2. Efter 39 år utan hobby har jag hittat min passion i odling. Mycket tack vare att jag kunde flytta till mitt livs första egna hus med trädgård. Nu kan jag liksom inte tänka på annat än min trädgård och jag älskar det. Att jag i år fått äta min egenodlade kronärtskocka, dra upp färskpotatis och mumsa kapkrusbär är fullkomligen oslagbart. En odelat positiv besatthet har drabbat mig. Men jag har också insett hur otroligt viktigt det är med bra jord. Utan bra jord inga blommor eller grönsaker. Ingen odlarlycka. Och bra jord behöver kompost. Så är det bara. En rejäl lövblås skulle göra jobbet med att samla in alla löv till min lövkompost betydligt enklare. Jag, jorden och maskarna skulle bli överlyckliga om vi vann!
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
7,2N är blåskraften

Har två st hus att sköta om
Det vi hyr är ca 3500 stort

Sen äger vi ett Fritidshus där tomten är ca 2000 ligger inne i skogen så blir väldigt mycket löv att ta hand om
Så skulle underlätta massor
 
1. Ett rejält blåsjobb av en (citat) välbalanserad kropp med kompakt storlek sitter aldrig fel.

2. 7,2 Newton
 
1. Känner mig blåst på alla löv i trädgården på landet, nu är det min tur för revansch att blåsa bort löven.
2. 7,2 N
Kenneth Tärnström
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
Blåskraft 7,2 N
I vår trädgård har vi sju (björkar), lite städhjälp av alla löven skulle därför vara skönt.
 
1. Med 7500 kvm tomt får man räfsa, klippa och bära en väldigt massa,
med Husqvarnas batteridrivna sugblås skulle jag leende i trädgården svassa.
2. Blåskraft 7,2 N
 
1. På landet har vi en stor trädgård där det faller en massa löv på hösten.
I stan bor vi just i stan i lägenhet.
Hur kul skulle det inte vara att leka och jobba samtidigt??
2. 7.2 N
 
U Ulrika M.M skrev:
7,2N är blåskraften.
Denna lövblås skulle underlätta arbetet mycket i min stora trädgård 😀
 
7,2N är blåskraft

Vår gamla lövblåsen kommer snart slutar fungera, det blir häftig om vi vinner en sån här. Tack för tävlingen!
 
1, Med denna blås från Husqvarna lär höstens arbete gå lätt, allt arbete blir som bortblåst.

2, Blåskraft på 7,2 N
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.