Det kanske är färg nuförtiden men visst har det väl funnits plastfilmad plåt där det släpper stora sjok typ? En del har ju haft enorma problem på nästan nylagd plåt.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Rickard.
Du tänker nog på plastisol, lite före min tid men jag tror det också det målas på men den beter sig som du beskriver när den är slut. Knepigare att måla/underhålla pga av den innehåller mjukmedel har jag läst någonstans.
 
Hej,

Jag har reklamerat till firman som monterade som i sin tur tagit det med Beijer och Plannja.
De ville ha in bilder på hela utbyggnaden och höjder från marken osv så utifrån det nästan antar jag att de försöker komma på någon ursäkt att detta är en skada som jag orsakat.
Som tur är säger väl komsumentköplagen att de första två åren är det upp till montören etc att bevisa.
Den enda som varit uppe på taket är en firma som monterade en markis och han klättrade ut från ett fönster och skulle aldrig kunnat orsaka den nedre skadan.
 
Rickard.
Jag skulle gissa att dom har typ ett starndard-formulär som ska fyllas i, jag kan tänka mig att 99% av ärenden till tillverkaren är skitsaker som inte har något med dom att göra ;)

Ditt fall känns dock självklart för mig då det inte finns någon du kan göra för att färgen ska släppa på det där viset. Även om det hade varit en otrevlig repa eller skada vilket det inte är så ska färgen sitta fast.
 
Jag har ett plåttak pressat 1992 i mellannorrland., ljustgrått och där jag sett en 2 cm stor rostfläck.
Man undrar ju över underbehandlingens kvalitet.

Har också 12 vindskivor , vita där enav dessa har fullständigt flagnat av och ett par har rostfläckar. Dom borde vara zinkade eller för taket aluzink under färgskiktet.
Känns som ytbehandlingen under ytfärgen bara är skit, och detta med svensktillverkad plåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.