Hej,

Jag vill övervaka ett industriområde, jag använder det som sågverk och får ibland besökare som tar med sig diesel och sprayar symboler ect.

Har inte pysslat med övervakning innan men i övrigt lite elkunnig.

Jag vill ha:
*Ca 10 kameror
*de flesta monterade på ca 8-10m höjd
*se övervakningen i mobilen
* trådbundna kameror


I dagsläget är det tänt på nätterna, finns 5g. Vill ha bra grejer som fungerar så det får kosta.

Många verkar rekommendera Axis har jag läst.

Är det någon här som jobbar med detta månne 🤔
 
Jobbar inte med det men ja Axis är bra prylar
 
Axis är svenskutvecklade kameror med såvitt jag vet hög kvalitet, skulle nog klassa dem som marknadsledande och alternativen är oftast kinesiska (hikvision och dahua).
 
Kanske springer iväg i pris men vill gärna ha schyssta grejer.

Inga förslag på kameror🤔?
 
H Hensås skrev:
Kanske springer iväg i pris men vill gärna ha schyssta grejer.

Inga förslag på kameror🤔?
Jag har tyvärr inga direkta rekommendationer, skulle nog nästan rekommendera att kontakta en säljare som kan komma med vettiga förslag.
Ska man lägga dessa pengar vill man verkligen att det fungerar som man tänkt.

Men värt att veta är att det finns lite kul varianter som exempelvis denna.
https://www.axis.com/products/axis-q6100-e

Man har en PTZ-kamera i denna sen, så småkamerorna ger en översiktsbild medans PTZan kan zooma in på nått intressant.
 
Ska kontakta någon återförsäljare.

Om vi bortser från axis, vilket alternativ finnas. Kan någon hjälpa mig med ett annat märke? Är inte helt låst till axis
 
Själv gillar jag Ubiquiti och kör med deras kameror men har då även deras nätverkslösningar för hemmet i övrigt. Finns det inget utrymme för en gateway är det kanske inte anpassat för omständigheterna. Men riktigt lättanvänt och bra app om du frågar mig.
 
Är några av dessa för professionell användning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.