A
Är det möjligt att flytta en sån här gammal toalett i sidled (mot väggen)?

5 cm extra skulle göra att jag har 100000x fler valmöjligheter av tvättställ/kommoder.
 
  • Ett badrum med toalett, handfat, kakelväggar, brunt golv, och en svart väska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett toalettrum med vitt kakel, toalettstol och synliga rör vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit toalettstol, kakelvägg, brun kakelgolv, toalettringens bas, vit tätningsfog, husmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej. Det där är nog ett gjutjärnsrör som kommer upp ur golvet om allt är original och inte rotats i. Kapar du det längs med golvet och sätter en excenter som du sedan sätter din nya toalett så vinner du några cm. Men du kommer aldrig tycka att det är lönt för det utrymme du får. Köp ett fat som passar det du har istället.

Fint badrum förresten, original från 50talet(?) gissar jag, väggkaklet sattes ofta med ren cement på väggarna så de brukar sitta bra. 👍
 
A
I InsidersUnited skrev:
Nej. Det där är nog ett gjutjärnsrör som kommer upp ur golvet om allt är original och inte rotats i. Kapar du det längs med golvet och sätter en excenter som du sedan sätter din nya toalett så vinner du några cm. Men du kommer aldrig tycka att det är lönt för det utrymme du får. Köp ett fat som passar det du har istället.

Fint badrum förresten, original från 50talet(?) gissar jag, väggkaklet sattes ofta med ren cement på väggarna så de brukar sitta bra. 👍
Tack för svar, yes original.
Stambyte framskjutit år efter år. Nu när kranen rostade sönder får man ju spader o vill renovera upp hela skiten. Men tack, då vet jag att det inte är lönt. Får gå på kommoden som kostade dubbelt så mycket för 5 ynka centimeter, aja. Sånt e livet
 
Du får byta till en toalettstol med P-lås så löser det sig med lite rördelar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.