Akta er för Ekstrands dörrar. De lurar kunder på ytterdörrar med skiffersten på . Jag och min kompis har beställt oberoende dörrar från Ekstrands dörrar och har fått dörrar där ytlagret av skiffersten lossnar från dörren och underlaget syns .

Det började med 4 månaders leveranstid som vi accepterade. Säljaren meddelade att dörrarna skulle synas efter slutproduktion och innan de skickades. Väl vid leverans fanns inga skador på emballaget. När snickarna öppnade emballaget syntes det 3 tydligare skador på dörren som inte hade med transporten att göra.
Jag ringde Ekstrands och meddelade direkt detta, och de bad mig att montera dörren och att de supporta ärendet.

Säljaren komnästkommande dag och sa att det förmodligen skulle bytas ut mot ny dörr eller få kompenseras i pris.

Detta ärende eskalerades till VD:n som tydligen sköter reklamations /support ärenden mot slutkunder. Hon var bestämt att det var naturliga skiftningar i dörren och att det stod så på deras hemsida. På offerten och hemsidan står det att dörren kommer i nyansskiftningar men skadorna och underlaget har en gul/brun färg och dörren har nyanser i grått .

Jag fick möjligheten att returnera dörren men skulle stå för fraktkostnaden , skulle de märka skada på dörren skulle jag debiteras. På dörren finns stenflisor med sprickor som förmodligen kommer lossna om de transporteras vilket förmodligen har skett med de tre skador som fanns.

Så från bilderna verkar Vd:n som ärvt platsen från familjen och sköter reklamationsärenden att det är naturliga märken i skiffer vilket jag kollat upp med sakkunniga att fläckar som gul/bruna inte är naturliga i skiffer utan kan orsakas av yttre påverkan (kemisk reaktion, hög temperatur, etc) eller att underlaget syns.

Detta har nu hänt på två dörrar , på min kompis dörr också.

Akta er för Ekstrands dörrar berg 160/ Aska de ytterdörrar med ytlager av skiffersten. Ekstrands dörrar lurar folk som inte har makt att kunna driva detta vidare och få rättvisa.

bifogar bilderna
 
  • Skiffersten med skador och lossnande ytlager som visar gult underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ytterdörr med skiffersten där ytlagret lossnar och ett gulbrunt underlag syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ytterdörr med skifferstensbeläggning som visar sprickor och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
SvanteC och 1 till
  • Laddar…
Varför har du inte makt att driva ärendet till ARN, ganska okomplicerad process?
 
  • Gilla
Allixon 56
  • Laddar…
Hej

jag läste ett fall med ARN som gav rätt till kunden men de rättade sig inte efter ARNs beslut heller
vet Inte om jag vill lägga tid utan få rättvisa .
Bygget har gått bra och vill hålla det så typ.

men vet inte kanske gör det . Tack för feedbacken
 
Nej visst är det så, ett företag har ingen skyldighet att följa ARN:s beslut men många gör trots allt det, följer beslutet alltså.

Av det du skrivit tycker jag spontant att du har ett ganska bra ärende för ARN. Dock har du med en del saker som inte är relevanta, tex den långa leveranstiden och hur VD:n fått sin tjänst.

Det fina är dock att ARN är vana vid att gemene konsument inte riktigt håller sig till relevant fakta. Det tycker du ska köra annat kommer du störa dig på dörren varje dag tills du flyttar.
 
  • Gilla
Allixon 56 och 1 till
  • Laddar…
Har också haft problem med Ekstrands ytterdörr.

Vid leverans såg det bra ut och emballaget hade inga skador. Dock när vi skulle montera dörren fanns det skador på dörren. De stod på sig att det var vi som hade skadat dörren.

Vi anmälde till ARN som gav oss rätt men inget hände. Kan absolut inte rekommendera varken Kvaliten på Ekstrands dörrar eller deras sätt att supporta missnöjda kunder
 
Du borde gått vidare till domstol.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hur gick det, anmälde du till ARN? Tingsrätten? Skulle väl vara ett förenklat mål, så inte allt för komplicerat.
 
Hej

Nej gjorde inte det , hade inte tid för det.
Uppmärksammade det här för att förvarna andra.

Jag bytte till en annan dörr och slängde Ekstrands dörr , det blev bara värre och värre med flagningar.

Så d gjorde vinst och sålde skrot till mig .
 
J Jackie2times skrev:
Hej

Nej gjorde inte det , hade inte tid för det.
Uppmärksammade det här för att förvarna andra.

Jag bytte till en annan dörr och slängde Ekstrands dörr , det blev bara värre och värre med flagningar.

Så d gjorde vinst och sålde skrot till mig .
Förstår, man får välja sina strider även om det är mycket pengar att "vaska". Bra att det varnas för dem iaf, lär ju aldrig köpa en dörr från dem med tanke på historiken här på forumet direkt.
 
  • Gilla
Jackie2times
  • Laddar…
Ville bara säga tack. Var nära att beställa dörren.
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
Har deras innerdörrar i "massiv" ek (3 mm ytskikt istället för vanlig faner), efter ett par år började det spricka mellan plankorna... Ekstrand verkar inte hålla en kvalitet som motsvarar deras priser kan jag konstatera.
 
  • Gilla
Jackie2times
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.