Tävlingen motiverade mig att äntligen göra ett konto! tack för det.

1) Håller på att hjälpa mina föräldrarsgrannar att bygga en rullstolsramp efter att åldern har hunnit ifatt. Lite sponsring i projektet hade varit faktiskt då det inte ligger fett till för någon numera.

2) 8 pet flaskor!

Tack för att ni finns, fantastisk oas på internet
 
1. Har en hel del småprojekt som jag har dragit mig för att göra här hemma. Bland annat en trälåda av pallar med hjul för att få bättre ordning samt dörrar på ett hörnskåp som jag köpte begagnat där dörrarna tar i/sitter fast. Dessa verktyg är precis vad jag behöver och skulle få mig att äntligen ta tag i byggprojekten :)

2. 8 st 0,5L PET-flaskor.
 
Hej
Det går åt 8 st PET-flaskor. Mitt projekt DIY i höst/ vinter skulle vara att bygga en platsbyggda sittbänk i vår hall med plats för skor och pjäxor med uttag för skovärmare.
 
1) För något år sedan såg jag ett foto på ett sovrum med en jättefin sänggavel (se foto 1). Jag letade o letade o letade på nätet efter någon som sålde sängar med sån gavel eller i alla fall snarlik. Hehe… Lite pinsamt men för några veckor sedan insåg jag att sängaveln har någon gjort själv av en dörr som målats! Så, nu har jag köpt en begagnad gammal dörr (se foto 2) som behöver slipas, målas och fästas på väggen bakom sängen.
Verktygskitet är -precis- vad jag behöver för att alldeles själv återskapa mitt drömsovrum 🤗🥰

2) 8 st.
 
  • Sovrum med sluttande tak, träbjälkar, mörkblå vägg, säng, kuddar, fönster och bilder.
  • Gammal träddörr med flagnad vit färg, står i rörig verkstadsmiljö.
Jag bor i hus och säg den dag jag inte har några projekt på gång. Det finns alltid något att fixa. Det vore skönt att slippa låna verktyg och maskiner…
8 Pet flaskor är rätt svar.
 
Vårt nuvarande projekt är renovering av en bastu med tillhörande dusch. Meningen var att vi "bara" skulle göra en light renovering av bastun genom att byta lavar, aggregat och lägga nytt golv. Nu finns inget annat än betong och stenväggar kvar så det blev lite mer omfattande än tänkt. Så där skulle dessa verktyg verkligen kunna göra nytta.

Det krävs 8 st 50 cl petflaskor för att producera REVDD12C.
 
1. Mitt projekt är att jag vill börja lära barnen att själva hitta på lite mindre projekt, typ att bygga en fågelholk, en liten pall, verktygslåda etc. & då hade det varit så himla kul om de i samma veva även kunnat få några alldeles egna handverktyg att arbeta med.

2. 8 PET-flaskor

:)
 
U
God morgon glad fredag på er alla!☀️

Tävlingen är nu avslutad och vi har gått igenom alla motiveringar. Denna vecka säger vi grattis till:

@Liljo38 inlägg #34. Stort grattis och lycka till med ditt projekt!👷‍♀️🛏️🥳
 
Åh, roligt, jag som typ aldrig vinner något alls 🤗 Och så mycket enklare mitt jobb kommer att bli☺ ☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.