Hej,

Vi har två stycken PAX passad 30 monterade i husets badrum. Nu har vi upptäckt att vi skulle behöva grundventilation vilket dessa modeller av PAX inte stödjer. Det givna alternativet skulle vara att byta till den nyare PAX Calima som har denna funktionalitet. Problemet med detta är att det är en annan montering vilket skulle betyda nya hål i kakel/tätskikt samt att ett av de "gamla" hålen kommer synas då PAX Calima är mindre i yttermått än Passad 30.

I PAX soritment fanns tidigare Passad Multi och Passad 60 som hade grundventilation. De har samma form som Passad 30 och skulle enkelt kunna ersätta dessa, till och med så skulle delar av den gamla monteringen, inklusive elinstallation återanvändas. Jag har jagat så mycket jag har kunnat på nätet efter kvarvarande lager och också pratat med tillverkaren PAX utan att ha lyckats hitta någon Passad Multi eller Passad 60.

Någon här på forumet som har något tips på hur jag kan få tag på detta eller till och med kanske någon som har en (eller helst två...) som är till salu. Nya eller begagnade i ok skick?

Tack på förhand!
 
Det går inte att modifiera? Eller sätta en vit täckplåt eller liknade?
 
Passad multi ventilationskontroll från PAX på träbakgrund, överbliven efter renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har en passad multi som blev över efter en badrumsrenovering.
Men ser att du bor på fel sida;)

Men hör av dig kan vi se om det går att lösa någon frakt
 
Lysande - kontaktar dig via PM så kan vi förhoppningsvis hitta en lösning!

Fantastiskt hur bra detta forum fungerar. Nu är halva problemet löst - är det någon annan som har ytterligare en Passad Multi eller 60 över får ni gärna skrika till :D
 
Jag har ev en Multi över jag också. Skicka mig ett PM så kan jag kolla i eftermiddag.
 
Great elmontören - PM på gång.

Och tack för inspel Hojte. Om det inte löser sig med de andra spåren kanske den kan funka och ändå täcka tidigare installation. Inte riktigt lika smidigt som med de efterlysta passadfläktarna där samma eldragning och delar av montering kan användas men absolut en möjlighet.
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Hur blev det med bytet, fungerade det smidigt? Jag är i samma situation där jag ska byta två st Passad 31 till Calima istället och stör mig över det faktum att det kommer bli ett synligt skruvhål i vårat nya fina kakel (jag valde fel fläkt i ett nytt badrum). Är skruvhålen placerade likadant på exempelvis Passad 60+ som på Passad 31?
 
Få tag i en äldre PAX passad multi eller 60.
Hej vet inte om detta funkar, men jag behöver också en Passad multi eller 60 som har kontinuerlig drift i 1:a steget, nästa steg rörelse och sista steget fukt.
Börje Johanson borje.johanson2017@outlook.com
Tel 0730 233660
 
Hej. Insåg när jag såg gårdagens inlägg att jag även missat tidigare inlägg med fråga från december - ledsen för det.

Som svar på det äldre inlägget - bytet fungerar utmärkt och är extremt smidigt. Behövs inte ens byte av den ”fast monterade” delen utan endast av själva enheten med fläktmotorn. Så behövs alltså varken nya skruvar eller ny eldragning.

Jag fick tag i en fläkt som svar på denna tråd men skulle fortfarande behöva en till. Så om det finns flera någonstans där ute så är jag också intresserad av en Pax multi eller 60. Efter att ha varit i kontakt med Pax så är det tydligt att det finns många med samma önskemål men att de har inte några av dessa varianter kvar någonstans då de utgick ur produktion för ett antal år sedan. Jag har också jagat runt bland möjliga återförsäljare utan framgång.

Mvh

//Erik
 
Hej jag har en pax passad 60 om någon fortfarande behöver, eller för nyare läsare. Finns i Malmötrakten.
 
A antonvallin skrev:
Hej jag har en pax passad 60 om någon fortfarande behöver, eller för nyare läsare. Finns i Malmötrakten.
Hej Anton. Tack för återkoppling men för min egen del så är det överspelat - fick inte tag i någon så blev byte till en nyare modell av fläkt med helt ny montering/installation. //Erik
 
A antonvallin skrev:
Hej jag har en pax passad 60 om någon fortfarande behöver, eller för nyare läsare. Finns i Malmötrakten.
Nu är paxfläkten såld
 
Inser att jag precis missade den Passad 60 som fanns tillgänglig i denna tråd...
Chansar på att det kan finnas fler som kan tänka sig att sälja en begagnad Pax Passad 60?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.