Jag skulle tro att det funkar. Jag skulle inte skruva fast den till en början
 
Hur stort ska det vara? Annars kan man göra mycket med en gammal diskbänksplåt med hoar. Går ju att kapa ner och bocka andra kanter på och vad som helst.
 
S Stefan1972 skrev:
Hur stort ska det vara? Annars kan man göra mycket med en gammal diskbänksplåt med hoar. Går ju att kapa ner och bocka andra kanter på och vad som helst.
Det är totalt 3st skivor.
150x70
80x70
70x70

Så de är dessvärre lite djupare än standard.
 
När vi ändå bytt material, blir inte stenskiva bäst i utemiljö?
 
K Karl-E skrev:
När vi ändå bytt material, blir inte stenskiva bäst i utemiljö?
Nej, det blir för tungt, jag ska ha mobila vagnar på hjul. Och dessutom verkar det vara mycket jobb med att få till en bra yta. Tror rostfritt blir bäst för mig, eller som andra alternativ om det blir för dyrt, galvad plåt. Verkar inte som så många gjort något liknande här så jag får väl experimentera lite, kan ju som värst gå åt skogen =).
 
  • Gilla
Karl-E
  • Laddar…
Tänkte bara dela med mig lite av resultatet nu när det är klart. Det blev rostfritt och jag bestämde mig för att inte limma dem mot underlaget till en början, utan testa att bara lägga dem och se hur stabilt de ligger av egen tyngd. Under plåten sitter en 12mm konstruktionsplyfa, och ovanpå plyfan har jag lagt lite markduk jag hade liggande, för att få ett mjukare ljud. Skivan är rejält uppreglad undertill. I hörnen har jag klämt fast små bitar av skumplast i den lilla springa mellan plåt och ply för att fixera plåtarna mot horisontella rörelser.

Jag tycker skivorna ligger bra och känns mycket solida och stabila mot underlaget, och kommer troligtvis även framöver låta de ligga löst. Den stora skivan är ju delvis klämd mot plyfan av kranen och vasken. Bilder nedan (med mat kladd!) . Slutet gott, allting gott! 😄
 
  • Vit trädgårdsbar på träterrass, grönt gräs, träd och en del av en byggnad syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhuskök under tak på trädäck, med diskho, vit förvaring och matlagningsredskap, i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Larspeter och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.