1) Min fru gillar att fixa/renovera inomhus, både möbler och annant. En trasig handled gör att hon inte kan använda stora skruvdragaren. Den lilla BLACK+DECKER-skruvdragaren som hon tidigare använt har batteriet dött i, och nytt verkar omöjligt att få tag på. (trorsigvarabatteriexperten sålde ett som inte passade...) Så den smidiga skruvdragaren REVDD12C vore perfekt ersättare!

2) 10,3 gram plast, motsvarande endast 8 stycken 0,5 liters pet-flaskor.
 
Hej,

1. En stadig ström av olika projekt med ett nästan färdigt byggt hus. När huset är klart, är det ”bara” att ta tag i alla andra små roliga projekt men vill göra. Dessa verktyg hade varit kanon!

2. 8st halvlitersflaskor

MVH
Alex
 
8 st 0,5 L petflaskor
Att montera mina ommålade köksluckor
 
Har en källare som behöver lite kärlek, ett av projekten är att bygga om garaget till ett sällskapsrum/gästrum/mancave

Det går åt 8 st 0,5 liters flaskor
 
1. Jag ska byta ut papptaket mot ett plåttak på garaget efter att ha fått en vattenskada under den här regniga sommaren. Innertaket under krypvinden och isoleringen måste också göras om invändigt där det mesta låg som blöta disktrasor. Vi får hoppas på ett längre uppehåll i regnet snart!
2. Åtta stycken 0,5l PET-flaskor.
 
1. Jag ärvde ett hus som verkligen behöver kärlek, omsorg och powertools. Ett hem fullt med gulnad furu behöver kraft!
2. Det går åt 8 st 0,5 l flaskor till detta lilla kraftpaket
 
1. Renovering av barnrum och platsbygga garderober, trallbygge utomhus och renovering av lekstuga som byggdes på 60-talet.

2. Det går åt 8st halvliters PET-flaskor.
 
1. Efter att ha bott i lägenhet bygger jag nu mitt första egna hus tillsammans med min far.
Började resa första väggen förra veckan så alla verktyg kommer komma väl till pass de kommande åren med bygge :)
2. Motsvarande vikten 8st 0,5L PET-flaskor
 
Hej,
1) Inreder min gäststuga vid min vackra fäbod från 1800-talet i Dalarna. Då kommer jag att behöva ett verktygskit för att klara av de olika arbetsmomenten. Hoppas på turen !
2) 8 stycken PET-flaskor
 
  • Man poserar med spade framför timrad bod, visar musklerna, grönska bakom, stickerbild på tröja, somrig dag.
För att stänga ute rådjuren snickrar jag en stor grind. Vilken tid det tar att skruva i varje skruv för hand! Skulle gå mycket fortare med de här verktygen. Samma sak med hyllorna som ska upp, kallbänken som ska byggas, fönstret som ska sättas igen osv osv
8 flaskor
 
Mitt projekt frågar du? Ja du, det är väl hela vårt torp med anor från 1700-talet 🤣 Efter många år som sommarstuga så behöver jag bygga en hel del! Mycket tidstypisk förvaring och endel "dold" förvaring skall byggas, många fönster ska skrapas och sedan slipas, då hade det varit fint med bland annat en B+D slipmaskin! Mycket mer effektivt att slipa med än att försöka slipa med 8st 0,5 l Pet flaskor, som förövrigt är så många som går åt i tillverkningen av en sån goding!
Håller tummarna!
 
Vår latrinkompost behövdes förnyas. Sagt och gjort. Gjorde en ny. Kapade till 24 st 12x2x90 cm bitar från panelbrädor med cirkelsåg och jackan ur med B&D sticksåg. Målade alla brädorna med egen blandad Roslagsmahgny. Monterade Ett robust träkompost i solljus med ett mörkt lock, placerat på en trädäck.

se bild.

Svar på frågan: Det går åt 8 st 0,5 liters PET-flaskor
 
1. Skall renovera trappan upp till 2:a våning. Huset är byggt 1929 så många lager färg skall bort plus att en gammal fin trappa som knakar skall renoveras tillbaka till sina glansdagar. Kan bli en bra projekttråd på forumet med rätt verktyg :)

2. 8 PET-flaskor
 
Två projekt i höst, dela av en 5-rumslägenhet i 2 eller 3 mindre lägenheter och att bygga en nytt värmepannerum där golvet ruttnat pga vattenläcka. Tråkiga projekt jämfört med en del andra, men nödvändiga. Just därför blir de lite roligare med nya verktyg :)

Det använd åtta halvliters PET-flaskor
 
1. Jag håller på att bygga fritidshus och behöver sätta skivor för väggar och golv, samt platsbygga ett par sängar och garderober.
2. Det går åt 8st 0,5L PET flaskor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.