Jag ska byta ytterdelen på mitt luft/vatten värmesystem med inkluderade ny styrning för pumpen (midblock).
Rörmokaren kan offerera ett märke som heter Aermec, någon som hört talas om detta och tillgång till reservdelar? Jag har sedan tidigare en Sanyo värmepump från 2008 men idag finns inga reservdelar till den och jag måste byta hela ytterdelen.

mvh Henke

Luft/vatten värmepump, energieffektivitetsklasser, tekniska specifikationer, AERMEC HMI, inverterteknik, touchpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svensk text om värmepumpsfunktioner, utrustning och reglering från AERMEC, med gröna och grå färgelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Schematisk illustration av ett värmesystem för golvvärme, fläktkonvektorer och varmvatten med komponentförteckningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Teknisk datasheet, energiklasser, prestanda för olika värmepumpmodeller markerade med en pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Italienskt märke tror jag. De säljer mycket kylmaskiner till fastighet vet jag i alla fall.
Kylma har reservdelar.
 
ja enligt säljaren säljs den i massor till kommersiella verksamheter med lågt pris jämfört med de större märkena men har samma kvalite...?
 
Men var bor du och hur stort och byggt när? Och vilken värmeeffekt klarar Aermec att ge när det är -7 och -15 °C? Möjligen om jag bodde i Trelleborg södra som jag skulle våga satsa på Aermec. Läste om en annan som hade Sanyo innerdel och skulle få en Panasonic monoblock utedel istället. Tror det alternativet är bättre.
 
Redigerat:
kan välja vilken som upp till 13kw. Han kunde även sälja Panasonic men de var dyrare och gav samma prestanda. Just denna Aermec hade han installerat tidigare mot en Sanyo CO2 Eco med gott resultat.
Bor i Göteborg.
Teknikspecifikationer, prestandadata, ljudnivåer för olika varmvattenberedare. Cirkulerande energiklassificeringar, effektnivåer, spänningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ok. Göteborg har ju ett milt klimat så det är ju bra men annars blir jag väldigt skeptisk till värmepumpar som t.ex. saknar effektuppgifter vid minusgrader ute. Känns mycket osäkert om de klarar nordiskt vinterklimat på ett bra sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.