A
E epw skrev:
Uppdatering i felsökningen.

Det var trumkorset som släppt från trumman. Trummans gods har gett efter så hålen blivit för stora så den koniska skruven glappar i sidled. Detta löste jag med en större bricka och drog åt utav bara tusan.
Det blir således ett byte av trumman om detta ger efter framöver. Det verkar dock inte helt lätt att få tag i.

Några tips om vart man kan söka eftermaeknadsdelar som inte nödvändigtvis måste vara original.?
du måste ha exakt rätt modell för att hitta reservdelar till samsung, dessutom byter de reservdelsnummer oftare än man byter skjorta.
Men som jag skrev det är ytterst sällan man hittar denna typ av reservdel på denna sidan jordklotet, det är ingen som tycker det är lönt att utföra detta arbete så därför ingen reservdelsimport till europa
du får ta dig en tur till korea. men troligen finns det inga heller där då de byte modeller så ofta att de inte tillverkar någon mängd av reservdelar , dessutom när maskinerna är något år så slängs gamla reservdelar för att få plats med nya.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
A
E epw skrev:
Uppdatering i felsökningen.

Det var trumkorset som släppt från trumman. Trummans gods har gett efter så hålen blivit för stora så den koniska skruven glappar i sidled. Detta löste jag med en större bricka och drog åt utav bara tusan.
Det blir således ett byte av trumman om detta ger efter framöver. Det verkar dock inte helt lätt att få tag i.

Några tips om vart man kan söka eftermaeknadsdelar som inte nödvändigtvis måste vara original.?
en snabb slagning i tyskland så finns det mer än 50 olika trummor till samsung i priskalsser 2ooo.- till 4000.- + frakt. alla finns inte i lager men det finns många många fler.

har du maskinnummer kan jag se vad din trumma troligtvis har för reservdelsnummer
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
E
electroluxaren skrev:
en snabb slagning i tyskland så finns det mer än 50 olika trummor till samsung i priskalsser 2ooo.- till 4000.- + frakt. alla finns inte i lager men det finns många många fler.

har du maskinnummer kan jag se vad din trumma troligtvis har för reservdelsnummer
Tvättmaskinen är en Samsung ecobubble wf70f5e5p4.
Vad rekommenderar du för maskin om man ska köpa en ny för en rimlig peng? Jag får en känsla av att du besitter en hel del kunskap i området.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Vad är en rimlig peng ? :)
 
E epw skrev:
Tvättmaskinen är en Samsung ecobubble wf70f5e5p4.
Vad rekommenderar du för maskin om man ska köpa en ny för en rimlig peng? Jag får en känsla av att du besitter en hel del kunskap i området.
Bosch WAU28UA8SN 6500kr enligt råd&rön
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
E
Vonelffors Vonelffors skrev:
Vad är en rimlig peng ? :)
Ja det är ju relevant fråga 😂 5-8000 kanske.
 
A
E epw skrev:
Tvättmaskinen är en Samsung ecobubble wf70f5e5p4.
Vad rekommenderar du för maskin om man ska köpa en ny för en rimlig peng? Jag får en känsla av att du besitter en hel del kunskap i området.
om det inte är något annat skadat så kostar den ca 2000.- + skrymmande frakt

artnr är DC97-17231A så kan du söka efter den mest prisvärda leverantören
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.