Jag söker en snickare som kan bygga en platsbyggd bokhylla, till rimligt pris. Det gäller Uppsala området. Hyllan skall målas i samma färg som väggarna, så då tänker jag att träslaget inte behöver vara exklusivt. Har någon ett tips på snickare? Jag har inte ekonomi till att betala fantasipris. Tacksam för tips.
 
A AndersMartin skrev:
Jag söker en snickare som kan bygga en platsbyggd bokhylla, till rimligt pris. Det gäller Uppsala området. Hyllan skall målas i samma färg som väggarna, så då tänker jag att träslaget inte behöver vara exklusivt. Har någon ett tips på snickare? Jag har inte ekonomi till att betala fantasipris. Tacksam för tips.
Tipset är nog att du bygger själv. Kanske kan du utgå från ikea eller liknande och bygga in?
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
A
Hur stor hylla? Bara hylla eller en massa luckor, lådor, etc? Hur mycket är en fantasisumma?

Det sticker snabbt iväg när en hyr in hantverkare, det ska planeras, inhandlas varor, etableras, snickras, målas, städas... Allt för kanske 600 kr i timmen

Håller därför med Daniel i att om du inte har tummen mitt i handen så gör det själv om du vill ha en kostnadseffektiv lösning.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A AndersMartin skrev:
Jag söker en snickare som kan bygga en platsbyggd bokhylla, till rimligt pris. Det gäller Uppsala området. Hyllan skall målas i samma färg som väggarna, så då tänker jag att träslaget inte behöver vara exklusivt. Har någon ett tips på snickare? Jag har inte ekonomi till att betala fantasipris. Tacksam för tips.
Får du tag på någon bra får du gärna tipsa, vi fick offert på 60-70 för en ganska enkel hylla i mdf...
 
Jag skulle nog säga gör det själv. Som andra redan sagtDet här är ett projekt som lätt blir 50.000 om man ska ha en hantverkare som kan snickra (många kan inte det)
 
  • Haha
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Hur stor hylla? Bara hylla eller en massa luckor, lådor, etc? Hur mycket är en fantasisumma?

Det sticker snabbt iväg när en hyr in hantverkare, det ska planeras, inhandlas varor, etableras, snickras, målas, städas... Allt för kanske 600 kr i timmen

Håller därför med Daniel i att om du inte har tummen mitt i handen så gör det själv om du vill ha en kostnadseffektiv lösning.
Skåp längst ner, hyllplan upp i tak med plats för TV. Ca 3 m lång. Måla och städa gör jag själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.