Hej ,nu har jag varit så där smart och klipp av stickkontakten till min 1fas laddare och satte upp en 2 polig arbetsbrytare istället.

Nu är det ju så att det går 3 st 0.25 mm2 kablar i. Förmodligen för kontroll av kabel.
Är det någon som besitter kunskap om det är motstånd eller en enkel Kortslutning som skalla göras ?
För nu funkar inte min laddare oops...

Och nej ni behöver inte veta varför jag ville ha arbetsbrytare istället för vägguttag.
 
Se bild för att se innehållet i kablen
 
  • Flerfärgade böjda kablar ligger på en sliten träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rippen85 Rippen85 skrev:
Se bild för att se innehållet i kablen
Mät på stickproppen?
 
Det brukar finnas en temperatursensor i kontakten. Vad skulle man vinna på bara en kortsluten sladd?
 
D Daniel 109 skrev:
Det brukar finnas en temperatursensor i kontakten. Vad skulle man vinna på bara en kortsluten sladd?
Tänkte att det va en kontroll. Tex 6 volt som behöver vara hel för att veta att den inte är av.

Undrar vad det är för typ av temp givare.
 
H hapazard skrev:
Mät på stickproppen?
Ja jo 230 har jag fram. Det är ju de 3 kablar som är färgglada som jag inte vet vad jag ska göra med
 

Bästa svaret

Det sitter en temperatursensor i stickproppen.

Eftersom det är tre ledare så skulle jag tro att det inte är en enkel termistor som går att ersätta med ett fast motstånd.

Försök gräva fram temperatursensorn ur kontakten och koppla in den.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
it-snubben it-snubben skrev:
Det sitter en temperatursensor i stickproppen.

Eftersom det är tre ledare så skulle jag tro att det inte är en enkel termistor som går att ersätta med ett fast motstånd.

Försök gräva fram temperatursensorn ur kontakten och koppla in den.
Det blir lurigt den är djutet. Men ska försöka
 
Har du klippt bort elektroniken som sitter vid stickproppen, dvs den som ger pwm till bilen och hanskakar control pilot-signalen?....
 
A anis16 skrev:
Har du klippt bort elektroniken som sitter vid stickproppen, dvs den som ger pwm till bilen och hanskakar control pilot-signalen?....
Klippte av stickkontakt ja. Vad menar du sitter det pwm i den?
 
Jag ska vara ärlig att säga att jag va skeptisk till att fråga om hjälp här brukar vara så mycket världmästare och nötter på forum men denna gång fick jag hjälp.

Är antagligen en NTC givare som sitter i jag hade bara Pt1000 men det tycks fungera.

Tack till er som tipsa om temperatur där.
 
Mätte på Orage mellan vit / lila 1,5v
Mellan vit och lila 0v.

Nu ska vi ladda och se om det fungerar.
 
  • En kretskortsundersida med komponenter och anslutna kablar hålls av en hand, gräs i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand ger tummen upp intill en svart, upphängd laddningsstation med orange kabel på trästaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra där. Jag trodde du hade klippt den efter laddelektroniken.
 
A anis16 skrev:
Bra där. Jag trodde du hade klippt den efter laddelektroniken.
Hehe nä så dum är jag inte.
 
  • Gilla
Elajomannen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.