S
Armen som ställer knivhöjden på min Bosch Rotak 40 gick av. Någon som vet var man kan hitta en sådan reservdel ? Gissar en större (röd) plastdetalj 'under huven' som behöver ersättas.
 
  • Nedfallna löv på marken, sliten, blå och grön gräsklippare, sidovinklad bild, röda detaljer.
  • Grön och svart gräsklippare med röda spakar och smuts, närbild, fotad utomhus.
Samma sak hände på min men armen gick av nere vid hjulet i mitt fall. Bosch har en bra hemsida att beställa reservdelar på med sprängskisser där man hittar alla delar till den klipparen. Tyvärr finns just inte den röda armen i lager längre så jag fick laga med att skruva dit en aluminiumprofil. Kanske går att 3D printa den men inte orkat rita upp den ännu.
 
  • Gilla
Snurrespratt
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Samma sak hände på min men armen gick av nere vid hjulet i mitt fall. Bosch har en bra hemsida att beställa reservdelar på med sprängskisser där man hittar alla delar till den klipparen. Tyvärr finns just inte den röda armen i lager längre så jag fick laga med att skruva dit en aluminiumprofil. Kanske går att 3D printa den men inte orkat rita upp den ännu.
Vad hände med din Rotak 40 - hittade du reservdel eller hur löste du det? Nu har samma sak hänt mig, och har frågat på Bosch och Fixpart men inget svar. Man kan kanske "lappa" med aluminiumbleck och lite skruv???
 
A anis16 skrev:
Samma sak hände på min men armen gick av nere vid hjulet i mitt fall. Bosch har en bra hemsida att beställa reservdelar på med sprängskisser där man hittar alla delar till den klipparen. Tyvärr finns just inte den röda armen i lager längre så jag fick laga med att skruva dit en aluminiumprofil. Kanske går att 3D printa den men inte orkat rita upp den ännu.
Snurrepratt och Anis16 - Nån av er som vet hur man får loss den gröna huven?? De skruvar jag hittat ser dåliga ut och sitter som berget. Är det bara de två skruvarna bak på kåpans ovansida som behöver lossas, eller måste även skruvarna på undersidan, under kniven, tas bort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.