Jag tycker det ser bra ut. Eftersom ni valt bort badrummet med en annorlunda form och istället valt mer raka former på plattan så kommer det bli billigare att gjuta, tror jag.

Ni har fått till ett bra allrum, men precis som Annse tycker jag ni ska föröka få till en skjutdörr el liknande, för hur snyggt det än är med öppna planlösningar så måste man tänka på hur det blir när man har gäster och ev. barn vill kolla på tv/spela musik.
Kaminen är perfekt placerad tycker jag, det blir ett läckert blickfång samtidigt som den skärmar av vardagsrummet lite grann, från hallen sett. (om ni ska ha ryggåstak i denna del så skulle det bli ännu läckrare).
Jag tycker inte att ni ska skifta toan i halllen med bastun, för det är bra att ha så nära som möjligt till toa/handfat när man kommer in i huset. Så låt toa/bastu ligga där ni lagt dem.
Fin uteplats som ger möjlighet till skydd från vind och ger lite insynsskydd. Der ser kanon ut!
 
Som vi vill ha eran hjälp med,
han har utgått från våran skiss som ni har hjälpt oss med och vi tycker att hans förslag är jättebra,
tills vi såg att han inte fått med bastun!

Så kom med idéer och tips hur vi ska kunna ändra ritningen för att få med bastun.

Arkitekten jobbar vidare med några nya förslag men om de är nån som kan hjälpa oss och arkitekten med nån bra idé så varsågod!=)

Kimppa o Mina
 
  • arkitektförslag.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ni flyttar dörren till det nedre vänstra sovrummet till samvarorummet, kan sätta igen korridoren in till det och använda den som bastu. Eller kanske justera planlösningen på hela ytan badrum + korridor + tolett så att en bastu kan få plats.
 
Jo den idén har vi diskuterat,och
tanken har varit att samvarorummet ska ha en soffa i de hörnet,med tv´n i motsatta hörnet yttervägg,ena sovrummet.
Samt att stora badrummet kanske sällan används för att lilla badrummet ligger närmare.....
men de är ju den enklaste lösningen.
Arkitekten hade en tanke på att bygga ut väggen så att entrén blir bredare och där placera bastun,
men de känns ju som en efterhandskonstruktion.

Så ska de väl ändå inte vara när man bygger nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.