Hej allihopa.
Jag undrar hur jag ska få fast dom mexitegelstenar som är på väg att släppa från väggen. ( bild nr 1 ) Förra ägarna hade påbörjat fönsterbyte men gjorde inte färdigt då dom gick skilda vägar. Men jag undrar om det inte ska sitta nån sorts stödplåt/ planka som ska stötta upp tegelet. Är helt novis på tegelhus. Och sprickorna går hela väggen upp till takstolarna
 
  • Husfasad med fönster, speglar person som fotograferar, tegelvägg, trädgård och molnig himmel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett fönsterparti med smutsig karm, markis och reflekterande glas mot en delvis molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitputsad vägg, fönster, takfot, svart stuprör, dagljus, byggnadsdetaljer, exteriör, lutande perspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S.Wiklund S.Wiklund skrev:
Hej allihopa.
Jag undrar hur jag ska få fast dom mexitegelstenar som är på väg att släppa från väggen. ( bild nr 1 ) Förra ägarna hade påbörjat fönsterbyte men gjorde inte färdigt då dom gick skilda vägar. Men jag undrar om det inte ska sitta nån sorts stödplåt/ planka som ska stötta upp tegelet. Är helt novis på tegelhus. Och sprickorna går hela väggen upp till takstolarna
Vi har precis samma problem över källarfönster, så vi ringde en murare som förklarade att man rensar bort fogen ovanför, sätter dit plattjärn under de lösa stenarna som stöd och murar dit dem igen.
 
  • Gilla
S.Wiklund
  • Laddar…
C
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.